Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο «ανθρωπισμός» των αυτιστικών κομμάτων




Τον τελευταίο καιρό έχω αηδιάσει όσο πότε με τον κανιβαλισμό και τον αυτισμό δυο κομμάτων της πολιτικής ζωής αυτού του τόπου: του ΣΥΡΙΖΑ και της Χρυσής Αυγής. Μην βιάζεσαι να πεις ότι συγκρίνω δυο ανόμοια πράγματα. Σε άλλα θέματα ναι, στο παρακάτω όχι.
Όπως προφανώς όλοι οι λογικά σκεπτόμενοι πολίτες, είμαι προβληματισμένος με τις επιπτώσεις της λαθρομετανάστευσης, είμαι στενοχωρημένος όταν μαθαίνω για περιστατικά βίας (όλης της βίας, όχι αυτής που «βολεύει») και είμαι εκνευρισμένος με τον απεχθέστατο τρόπο που οι ιδεολογικές και μιντιακές συνιστώσες των παραπάνω κομμάτων εκμεταλλεύονται τα γεγονότα. Με μισοδαγκωμένη γλώσσα και γουρλωμένα μάτια περιδιαβαίνουν το διαδίκτυο και το αστυνομικό ρεπορτάζ για να βρουν το τζόκερ που θα εκτινάξει στα ύψη τη μετοχή τους. Των μεν ως «καθαριστών» του τόπου, των δε ως των μόνων ευαίσθητων προασπιστών των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Η ρητορεία τους είναι απίστευτα πρωτοποριακή. Σαν δυο κακομαθημένα παιδιά που χωρίζονται από την υπόλοιπη παρέα που παίζει στην αλάνα και μετά τα επιχειρήματα του τύπου «ξέρεις ποιος είμαι εγώ, ρε;» καταλήγουν στο «αν σου φέρω το μεγάλο μου αδερφό, θα σου δείξω εγώ».
 Βία αλλοδαπών εναντίον Ελλήνων: Αναλαμβάνει την ενημέρωση του κοινού η Χρυσή Αυγή εξηγώντας ότι όλοι οι αλλοδαποί που ήρθαν λαθραία στη χώρα είναι γενετικά προκαθορισμένοι για εγκληματίες. Οι άλλοι δεν αναφέρουν καν το γεγονός. Εάν αναγκαστούν εκ της δημοσιότητας του θέματος θα πουν μια εκθεσούλα επιπέδου Γ΄ Δημοτικού.
Βία μεταξύ αλλοδαπών: Αναλαμβάνει πάλι η Χρυσή Αυγή για να μας αποδείξει πόσο υπανάπτυκτοι είναι οι μετανάστες που σκοτώνονται μεταξύ τους. Κάτι που οι ημεδαποί δεν θα έκαναν ποτέ.
Βία Ελλήνων εναντίον αλλοδαπών: Το έκαναν σίγουρα μέλη και οπαδοί της Χρυσής Αυγής που παρασύρουν εύκολα τον αμαθή και άξεστο λαό που πλέον έχει φασιστική στάση. Φασισμός παντού, αλλά κυρίως στους αστυνόμους και στους Χριστιανούς. Εκτός από τα ένθερμα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ που είναι τα μόνα που δικαιούνται να λέγονται «δημοκράτες» και «ανθρωπιστές».
Βία μεταξύ Ελλήνων: Τι περιμένει κανείς από φασιστικό λαό; Σας απέδειξε πλέον ο ΣΥΡΙΖΑ ότι τελικά δεν φταίνε σε τίποτε οι μετανάστες;
Εννοείται ότι και οι δυο ειδικεύονται να βρίσκουν την εθνικότητα και την ιδεολογική ταυτότητα του δράστη πριν από την αστυνομία, όταν το περιστατικό βολεύει τα ιδεολογικά τους μικρομάγαζα.
Κύριοι (που λέει ο λόγος), δεν είναι κάποιο παιγνίδι που όποιος καπηλευτεί, αναδείξει και ξεχειλώσει τα περισσότερα περιστατικά βίας παίρνει τους περισσότερους πόντους και κερδίζει τη σοκολάτα. Η επιλεκτική σας ευαισθησία και αντίστοιχη στοχοποίηση είναι φασισμός. Η πολτοποίηση του πόνου και της αξιοπρέπειας των θυμάτων και των οικογενειών τους είναι απανθρωπιά. Ακόμη και ο στοιχειώδης σεβασμός της ανθρώπινης φύσης του θύτη είναι δείγμα πολιτισμού και σεβασμού της ζωής.
Ζωή… Τι λέξη!! Καταπατείται καθημερινά προκειμένου να βγείτε νικητές. Νικητές σε τι; Το μόνο που καταφέρνετε στη συνείδηση των πολιτών είναι τούτο: η ανάδειξη της ανεύθυνης ηλιθιότητας ενισχύει τη θέση του αντιπάλου. Οι δικές μου κεραίες με ενημερώνουν ότι σε αυτό το ανούσιο και καταστροφικό για την κοινωνία παιγνίδι το προβάδισμα το έχει η «λογική» που εκφράζει η Χρυσή Αυγή.
Σοβαρευτείτε πριν είναι αργά. Δεν με νοιάζει για εσάς. Μάλλον το αντίθετο. Θα ευχόμουν η λογική σας να είχε περάσει ανεπιστρεπτί. Σοβαρευτείτε για να ανασάνει η κοινωνία  και να γλιτώσει κανείς αθώος.


Σχόλια

  1. Συνάδελφε, λυπάμαι που θα το πω, αλλά το άρθρο σου με θύμωσε! Και με θύμωσε, όχι επειδή είναι απολύτως άκυρο (κάτι που το αντιλαμβάνεσαι κι εσύ και δεν το κρύβεις ήδη από την εισαγωγή: ξαναδιάβασέ την και ξαναδιάβασε το άρθρο σου και θα καταλάβεις ότι κάνεις αυτό ακριβώς που υπόσχεσαι ότι δεν θα κάνεις, συγκρίνεις δηλ. ανόμοια πράγματα!), ούτε επειδή υποτιμά την στοιχειώδη νοημοσύνη, τουλάχιστον όσων ακούν Αριστερά και το μυαλό τους δεν πάει στην λίμνη του Λοχ Νες με ψαροντούφεκο - για να ξορκίσει το Τέρας! Με θύμωσε γιατί είναι ενδεδυμένο με τον μανδύα της Αθωότητας και της αφέλειας σε τέτοιο βαθμό που την υποψιάζεσαι την πονηριά από χιλιόμετρα!...
    Δεν θα κρυφτώ πίσω από το δάχτυλό μου - στις απανωτές εκλογές που επανέφεραν θριαμβευτικά στο προσκήνιο τα δύο κόμματα που μας κυβέρνησαν τα τελευταία 40 περίπου χρόνια (και που έφεραν την χώρα στην ευάρεστη θέση στην οποία βρίσκεται!) εγώ ψήφισα ΣΥΡΙΖΑ και, αν δεν αλλάξει κάτι δραματικά, πάλι ΣΥΡΙΖΑ θα ψηφίσω. Δεν είναι του παρόντος να εξηγήσω γιατί.
    Πάντως... Για πολλά ίσως μπορείς να κατηγορήσεις τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά πρέπει να είσαι πραγματικά κουφός, αν τα επιχειρήματα που του αποδίδεις είναι του τύπου «ξέρεις ποιος είμαι εγώ, ρε;»! Ή κουφός ή ιδιοτελής (δηλαδή: πονηρός)!...
    Ειδικά για το μεταναστευτικό η θέση του ΣΥΡΙΖΑ καθόλου δεν διαφέρει από αυτήν που συνάγεται από την Καινή Διαθήκη, όπως την εκφράζει ο Κύριος στην (ξεχασμένη στις μέρες μας απ' όλους, κατά πως φαίνεται, Παραβολή του Σπλαχνικού Σαμαρείτη). Και εξηγούμαι: ο Ξένος είναι ο Πλησίον, δηλ. ο Συνάνθρωπος, ανεξαρτήτως χρώματος, καταγωγής, φυλής κτλ. Αυτός που χωρίζει για παράδειγμα την Βία σε βία αλλοδαπών ή Ελλήνων το κάνει εκ του πονηρού! Κι αυτή η διάκριση γίνεται (δυστυχώς) και στο άρθρο σου. Και είναι μεγάλο ψέμα (άλλη μια πονηριά δηλαδή) να το αποδίδεις αυτό στην αριστερά!
    (Προς Θεού, δεν λέω ότι στον πλανήτη ΣΥΡΙΖΑ κατοικούν μόνο Χριστιανοί. Αλλά βεβαίως κατοικούν ΚΑΙ Χριστιανοί! Το πνεύμα πάντως Χριστιανών ή μη - των ουμανιστών δηλαδή - τουλάχιστον σ' αυτό το θέμα είναι κοινό: είναι το πνεύμα της φιλανθρωπίας, με την ουσιαστική έννοια του όρου και όχι της μισαλλοδοξίας!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ Γιώργο, ο θυμός σου μάλλον ήρθε νωρίς και δεν σε άφησε να δεις ότι το άρθρο δεν διαπραγματεύεται γενικά την πορεία, το ύφος και το περιεχόμενο της αριστερής ιδεολογίας. Αλλά μόνο ένα θέμα. Πώς διαχειρίζονται αυτοί και οι αντίπαλοι τα ποικίλα περιστατικά βίας και την ωρολογιακή βόμβα που λέγεται λαθρομετανάστευση. Νομίζω οι θέσεις μου σε αυτό και μόνο το ζήτημα είναι ξεκάθαρες. Ούτε γενικόλογες ούτε κουτοπόνηρες. Αφού, όπως λες, ψήφισες ΣΥΡΙΖΑ, θα γνωρίζεις το πλήθος εντύπων και διαδικτυακών τόπων που διαχειρίζονται τα μέλη του. Μπορείς σε παρακαλώ να μου προσκομίσεις στοιχεία όπου φαίνεται η ισότιμη (με ό,τι σημαίνει το επίθετο) μεταχείριση των περιστατικών βίας; Εκτός κι αν εγώ και ορισμένοι άλλοι ζούμε σε άλλο πλανήτη, δεν έχουμε μπει ποτέ σε τέτοια sites και διαβάζουμε μόνο Μίκυ Μάους. Ο διαχωρισμός της βίας σε βία αλλοδαπών και Ελλήνων, που λες ότι πονηρά και ψεύτικα την αποδίδω στην αριστερά, είναι το παιχνιδάκι της για χρόνια τώρα. Πριν αρχίσει να φαίνεται η στεντόρεια και αποκρουστική φωνή της Χρυσής Αυγής για να αποτελέσει το ηχηρό απέναντι δίπολο. Πώς διαχειρίστηκαν τα δυο αυτιστικά κόμματα την περίπτωση του ημεδαπού που σφάχτηκε για μια κάμερα ή το περιστατικό της κακοποίησης της κοπέλας στην Πάρο; Πώς διαχειρίζονται τους ξυλοδαρμούς αλλοδαπών ανά την Ελλάδα;
      Η θέση σου ότι ο Σύριζα εμποτίζει την κοινωνία μεταφέροντας την ίδια άποψη με τη θεολογία της Καινής Διαθήκης αναφορικά με το μεταναστευτικό κρίνεται εκ μέρους μου ακραία ωραιοποίηση και αφελής. Εξαιρώ τη βλακεία μεγατόνων να δοθούν χαρτιά σε όλους τους μετανάστες ώστε να ταξιδέψουν σε όποια χώρα θέλουν (μάλλον στο κόμμα δεν έχουν ιδέα τι συμβαίνει σε άλλες χώρες και σε πόσο δεινή θέση είναι η Ελλάδα στο ευρωπαϊκό στερέωμα). Εξαιρώ την πρόκληση στην κοινή λογική που είναι το κάλεσμα στους μετανάστες να φέρουν στην Ελλάδα τις οικογένειές τους για να ζήσουμε όλοι μαζί και αντάμα σε μια χώρα που μπορεί να μας θρέψει όλους.
      Ας πάμε στο καθαρά θεολογικό κομμάτι. Πώς εφαρμόζεται από τους ευαίσθητους του ΣΥΡΙΖΑ η παραβολή του Σπλαχνικού Σαμαρείτη στον ημεδαπό που βρίσκεται εγκλωβισμένος σε διάφορα γκέτο λαθρομεταναστών (σε Αθήνα και Πάτρα, π.χ.); Ποια είναι η σπλαχνική θέση των μελών του ΣΥΡΙΖΑ για όσους ψηφίζουν Χρυσή Αυγή; Διάβολοι, ανθρωποειδή, μειωμένης νοημοσύνης; (Χαρακτηρισμοί που έχω ακούσει ή διαβάσει ο ίδιος από ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ με "ευαισθησία" στα θεολογικά θέματα). Αφού όπως σωστά γράφεις "ο Ξένος είναι ο Πλησίον, δηλ. ο Συνάνθρωπος, ανεξαρτήτως χρώματος, καταγωγής, φυλής" περιμένω απτές αποδείξεις που ο ΣΥΡΙΖΑ το εφαρμόζει εξίσου σε Έλληνες και αλλοδαπούς ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ με την ανάδειξη, διαχείριση και το σχολιασμό των περιστατικών βίας. Γιατί οι απέναντι είναι δηλωμένοι αντίθετοι με την αγιογραφική ευαισθησία.

      Διαγραφή
  2. Θα πρέπει να είναι κανείς τουλάχιστον απάνθρωπος (και αντί-Χριστος), αν δεν θορυβείται (τουλάχιστον) όταν βλέπει την μισαλλοδοξία και τον ρατσισμό να εδραιώνονται στο σπίτι του! Αν είναι μία φορά πονηρό να χωρίζεις την βία σε αλλοδαπή και ιθαγενή είναι δύο φορές πιο πονηρό, να κρύβεσαι πίσω από αυτόν τον μανιχαϊσμό, προκειμένου να 'κρύψεις' το αυγό του φιδιού! Είναι επιτακτική ανάγκη σήμερα (και ως Έλληνες και ως χριστιανοί, αλλά και ως άνθρωποι) να σταθούμε απέναντι στο Τέρας του φασισμού - ή μήπως όχι;
    Ξέρω ότι πολλοί θα διαφωνήσουν μ' αυτό το τελευταίο! Δεν ξεχνώ κορυφαίο στέλεχος της κεντροδεξιάς παράταξης να αγκαλιάζει την χρυσή αυγή ως 'παιδιά της ίδιας οικογένειας'! Δεν ξεχνώ ότι με πρόφαση τα εγκλήματα που γίνονται σε χώρες του ισλαμισμού, ιθαγενείς 'ταλιμπάν' καλούν την Ορθοδοξία σε Πόλεμο ενάντια στο Ισλάμ, σε μία νέα Σταυροφορία!
    Αλλά είναι χριστιανισμός αυτό; Όχι περισσότερο πάντως απ' όσο ήταν και οι πρώτες original Σταυροφορίες! Είναι Ελληνισμός αυτό; Όχι περισσότερο απ' ότι οι διώξεις ελλήνων μεταναστών στην Γερμανία για παράδειγμα από τους εκεί νεοναζί! Και εν τέλει πόσο εχέφρων (για να μην πω 'πειραγμένος') μπορεί να είναι κάποιος που θεωρεί συνοδοιπόρους του κάποιους νεοναζί;
    Και από πότε η κατάδειξη του φασισμού σε κάνει φασίστα; Ή μήπως (και εδώ κρύβεται η ύστατη πονηριά) κατηγορείς όσους στέκονται συνειδητά απέναντι στον φασισμό ως φασίστες, επειδή κρυφοκαλοβλέπεις την φρικαλέα δράση των καννίβαλων;
    (Δεν το λέω απαραίτητα για σένα, αλλά βλέπω πλήθος συνανθρώπων μου που, μπροστά στα ρατσιστικά παραληρήματα που ακολουθούν ένα έγκλημα από αλλοδαπό να 'ποιούν την νύσσα', όταν δεν σιγοντάρουν κιόλας, ενώ όταν αποκαλύπτονται εγκλήματα εις βάρος των μεταναστών κατηγορούν όσους τα αναδεικνύουν ως ρατσιστές! Ή μήπως όχι;)

    Πάντως ό,τι και να λέμε δεν μπορεί να φταίει για όλα ο ΣΥΡΙΖΑ! Προσπάθησαν προεκλογικά να μας πείσουν ότι φταίει για τα πάντα ένα κόμμα του 3% - ποιοι; αυτοί που κυβερνούσαν επί 40 χρόνια!! Τώρα προσπαθούν να μας πείσουν ότι φταίει πάλι η αριστερά για την άνοδο του φασισμού!
    Ε, λοιπόν όχι κυρίες και κύριοι! Δεν φταίει η αριστερά που ένα μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας ρέπει (λαθραίως ή φανερά) προς την ξενοφοβία και τον ρατσισμό! Φταίνε αυτοί που τον (κρυφο-φανερο)γουστάρουν!
    Τέλος!

    Υ.Γ.: Συγγνώμη για το εξωστρεφές του ύφους μου, αλλά δεν ανέχομαι από κανέναν να με αποκαλεί Κανίβαλο ή Φασίστα! Τέτοιους χαρακτηρισμούς τους επιστρέφω ανεπίδοτους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο πρώτο κομμάτι του σχολίου σου συμφωνώ απόλυτα και υπερθεματίζω. Αναφορικά με τους χαρακτηρισμούς (όπως σου έγραψα και στο facebook) βρες μου φράσεις του άρθρου όπου χαρακτήρισα κανίβαλο ή φασίστα τον ψηφοφόρο του ΣΥΡΙΖΑ. Νομίζω ότι ξέρω να χειρίζομαι καλά την ελληνική γλώσσα ώστε να αποφεύγω τέτοια ατοπήματα.

      Η κατάδειξη του φασισμού δεν σε κάνει φασίστα. Το να νομίζεις όμως ότι μόνο εσύ καταδεικνύεις το φασισμό και μόνο όσοι ασπάζονται την ιδεολογία σου είναι αντιφασίστες είναι φασιστική νοοτροπία. Η απόδοση ταμπέλας σε όσους απλά διαφωνούν με την ιδεολογία σου και την πρακτική σου ή τέλος πάντων ψάχνουν έναν εναλλακτικό τρόπο παρέμβασης είναι φασιστική λογική. Και αυτά τα δυο είναι τα διαχρονικά λάθη της Αριστεράς ώστε να μπορούμε άνετα να χαρακτηρίζουμε τον εφαρμοσμένο Κομμουνισμό ολοκληρωτικό καθεστώς.
      Επίσης, το να κατηγορείς ανθρώπους που "ποιούν την νήσσαν" σε ρατσιστικά παραληρήματα όταν κι εσύ κάνεις το ίδιο σε "αντίστροφα" παραληρήματα είναι τουλάχιστον υποκριτικό.

      Στην Ελλάδα του 2012 όσοι δεν βρίζουν τη Χρυσή Αυγή αλλά προσπαθούν με νηφαλιότητα να την προσεγγίσουν, να την αντιμετωπίσουν και να την αποδομήσουν είναι (κρυφό-φανερό) φασίστες για τη λογική αρκετών Συριζαίων. Το λέω εξ ιδίας πείρας. Το ότι εσύ και άλλοι ψηφίσατε ΣΥΡΙΖΑ δεν περιλαμβάνει την υποχρέωσή μας να σταματήσουμε να προσεγγίζουμε με άλλον (πλην όμως χριστιανικό τρόπο) τα πράγματα.
      Λυπάμαι που σου το λέω αλλά ένα μεγάλο ποσοστό (προβληματισμένων και όχι προβληματικών) ψηφοφόρων της Χρυσής Αυγής τους έστειλε η λογική και η πρακτική του ΣΥΡΙΖΑ εκεί. Ανθρώπους (ακόμη και μαθητές μου) που προσπαθώ να τους πείσω με επιχειρήματα και όχι με ύβρεις για το λάθος τους. Οι θέσεις μου για τη Χρυσή Αυγή βρίσκονται στο παρακάτω άρθρο, που γράφτηκε σε μήνα έντονου πάθους και υβρεολογίου.
      http://theologosnaf.blogspot.gr/2012/06/blog-post.html

      Διαγραφή
  3. Φίλτατε Παναγιώτη, καίτοι πρώτη φορά μου συμβαίνει να μου ζητάει κάποιος αποδείξεις ότι δεν ζει στον πλανήτη Μίκυ Μάους ή Ντόναλντ Ντακ και μολονότι, ειλικρινώς, δεν θεωρώ κακό απαραιτήτως κανέναν κόσμο (ούτε καν αυτό της Barbie!) στον οποίο αρέσκεται να διαβιεί κανείς - εξόν και εάν αυτός αποβαίνει επικίνδυνος γι' αυτόν ή τους συνανθρώπους του - και μολονότι δεν συνηθίζεται στις ακαδημαϊκές συζητήσεις να ζητούμε αποδείξεις για πράγματα που λέμε εμείς οι ίδιοι, παρ’ όλα αυτά εγώ δεν θα αρνηθώ να σηκώσω το γάντι που μου έριξες...
    Να διευκρινίσω πάντως πως όταν κατηγορείς μία ολόκληρη ομάδα ανθρώπων (ή μία πολιτική αντίληψη, ή έστω ένα κόμμα) με την οποία διαφωνείς και μάλιστα με τόσο βάναυσους χαρακτηρισμούς, καλό είναι να φροντίζεις να φέρνεις και καμία απόδειξη γι' αυτά που λες και να μην αρκείσαι σε γενικές διαπιστώσεις ή στις δικές σου ιδεοληψίες - διότι, αν μη τι άλλο, απισχναίνεις μ' αυτό τον τρόπο τον ίδιο σου τον λόγο και κινδυνεύεις να κατηγορηθείς ως αναξιόπιστος...
    Εν πάση περιπτώσει μου ζήτησες να σου φέρω ένα αριστερό δημοσίευμα για τον 'βιαστή της Πάρου', φερ' ειπείν... Πριν δούμε μαζί ένα (από τα άπειρα που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο) καλό είναι να συμφωνήσουμε στα εξής: ότι άλλο πολιτικές αναλύσεις κι άλλο αστυνομικό ρεπορτάζ. Και εξηγούμαι: ένα πολιτικό site ή μία πολιτική ανακοίνωση δεν μπορεί να ασχολείται με όλα τα ποινικά εγκλήματα που συμβαίνουν στον τόπο - αυτό νομίζω ότι το καταλαβαίνεις κι εσύ! Δεν περιμένει κανείς από το ΠΑΣΟΚ ή από τη ΝΔ φερ' ειπείν να βγάλει πολιτική ανακοίνωση για τον... Παπαχρόνη ή για τον Δουρή, έτσι δεν είναι; Όταν τα κόμματα ασχολούνται με κάποιο έγκλημα αυτό συμβαίνει επειδή αυτό έχει μια πολιτική χροιά. Έτσι δεν είναι Παναγιώτη; (Συγχώρησέ μου την εμμονή στα αυτονόητα, αλλά με προϊδέασες με όσα είπες περί Mickey planet!)
    Λοιπόν, ας περιοριστούμε στα δύο παραδείγματα που ανέφερες... (Μολονότι θα είχε πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να βλέπαμε πως βλέπουν και τα άλλα κόμματα ή οι πολιτικοί τους άνδρες, τα ρατσιστικά εγκλήματα της χρυσής αυγής για παράδειγμα... Διά του λόγου το αληθές απλώς ας αναφέρω ένα παράδειγμα... http://www.youtube.com/watch?v=T7YMhHgTnHs Και λέω πως θα είχε ενδιαφέρον, διότι θα άλλαζαν οπωσδήποτε οι συσχετισμοί περί 'άκρων' που υπονοείς! Αλλά εν πάση περιπτώσει ας μείνουμε στα παραδείγματα που ανέφερες). Όσον αφορά τη χρυσή αυγή προσωπικά δεν θα διαφωνήσω ότι πάνω - κάτω είναι όπως τα αναφέρεις. Όσον αφορά την αριστερά (και ειδικά τον Σύριζα) όμως επίτρεψέ μου να διαφωνώ.
    Διάβασε (με προσοχή σε παρακαλώ και χωρίς, κατά το δυνατό ιδεοληψία) αυτό το άρθρο: http://www.youtube.com/watch?v=T7YMhHgTnHs
    Είναι γραμμένο από τον βουλευτή του Σύριζα Κυκλάδων Νίκο Συρμαλένιο γραμμένο αμέσως μετά την σύλληψη του 'βιαστή της Πάρου'.
    Σύμφωνα με όσα γράφεις, θα περίμενε κανείς (και αν κάνω λάθος διόρθωσέ με):
    1. Να μην αναφέρεται καν στο γεγονός
    2. Αφού 'αναγκάζεται' να το κάνει, να γίνεται αυτή η αναφορά με 'μια εκθεσούλα επιπέδου Γ΄ Δημοτικού'.
    3. Να επικρατεί το επιχείρημα: «ξέρεις ποιος είμαι εγώ, ρε;»
    4. Να υπάρχει 'επιλεκτική ευαισθησία' και
    5. Να υπάρχει ξεκάθαρος 'διαχωρισμός της βίας σε βία αλλοδαπών και Ελλήνων' (δηλ. να δικαιολογείται η βία του μετανάστη σε σχέση με μία αντίστοιχη βία που προέρχεται από 'ελληνικά χέρια').
    Πιθανότατα μα μην γνωρίζω τόσο καλά την ελληνική γλώσσα όσο διατείνεσαι ότι γνωρίζεις εσύ, αλλά εγώ σ' αυτό το άρθρο δεν βλέπω το παραμικρό (το παραμικρό όμως…) απ' όσα καταλογίζεις εσύ! (Σε παρακαλώ και σε προκαλώ να με διαψεύσεις!) Συμβαίνει το αντίθετο μάλιστα ακριβώς: Το άρθρο –καθαρά και ξάστερα - όχι μόνο κάνει λόγο για ‘αποτρόπαιη κακοποίηση του 15χρονου κοριτσιού από τον νεαρό Πακιστανό’, αλλά χαρακτηρίζει και ‘δίκαιη’ την ‘κατακραυγή για τη βάναυση κακοποίηση του 15χρονου κοριτσιού’. Που τα βλέπεις εσύ όλα αυτά τα ‘παιχνίδια’ της αριστεράς και όλο αυτό το κάρο των (προφανέστατα άδικων και ‘ανέξοδων’) κατηγοριών τις οποίες θεωρείς ως προαπαιτούμενα;


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρώτον, για το άρθρο που αναφέρεις δεν υπάρχει link. Ξανάβαλες τη γελοιότητα του γραφικού Ψωμιάδη.
      Δεύτερον, σε όλα τα κείμενά σου (και σε ευχαριστώ ειλικρινά για τον κόπο και το χρόνο που διαθέτεις) υπάρχει το υπέδαφος της ανησυχίας μήπως ο γράφων το άρθρο και τις απαντήσεις (εν προκειμένω εγώ) είναι κρυφο-οπαδός της Χρυσής Αυγής. Συνήθης ασθένεια σε αρκετούς απολογητές του ΣΥΡΙΖΑ. Χαλάρωσε, δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο. Νηφάλια ανάγνωση του άρθρου θα σε πείσει.
      Τρίτον, το θέμα της Πάρου δεν προσφέρεται για τη συζήτηση καθώς η δημοσιότητα ήταν τέτοια που εξανάγκασε πολλούς να υπερβάλουν εαυτόν (και προς το κακό και προς το καλό). Εάν βέβαια επιμένεις, κανένα πρόβλημα.

      Διαγραφή
  4. Συνεχίζω: το άρθρο αναφέρεται στο συγκεκριμένο έγκλημα, όχι επειδή είναι επίκαιρο, ούτε επειδή είναι αποτρόπαιο – το λύσαμε αυτό πριν – αλλά επειδή έχει πολιτική χροιά. Και καταλήγει στα πολιτικά του συμπεράσματα . Ούτε θα τα απαριθμήσω, ούτε θα τα κρίνω – καν’ το εσύ και μάλιστα με γνώμονα την Χριστιανική διδασκαλία, θα με ενδιέφερε να το δω!
    Και μια που ήρθε – επιτέλους για ένα ‘θεολογικό’ blog - και η κουβέντα στον Χριστιανισμό! Είναι ‘αφελής, ακραία ωραιοποίηση, αλλά και βόμβα μεγατόνων και πρόκληση στην κοινή λογική’ η άποψη ότι ο Ξένος είναι ο Πλησίον, δηλ. ο Συνάνθρωπος, ανεξαρτήτως χρώματος, καταγωγής, φυλής; Συγγνώμη, αλλά αυτές τις κατηγορίες ούτε σε μένα, ούτε στον Σύριζα θα πρέπει πρωτίστως να τις απευθύνεις, αλλά σε κάποιον… Άλλο! Ο οποίος, και πάλι συγγνώμη αλλά επειδή έχουμε κάνει τις ίδιες σπουδές, υπέθεσα όταν το έγραφα πως σε ένα βαθμό πιθανόν και να κοινωνούσαμε την ίδια ευαισθησία (διόρθωσέ με αν κάνω λάθος…) , παζάρια σ’ αυτό το θέμα δεν κάνει! ‘Γιατί πείνασα και μου δώσατε να φάω, δίψασα και μου δώσατε να πιω, ήμουν ξένος και με περιμαζέψατε’ (Μτ. 25, 35) Πόσο πιο καθαρά χρειαζόταν να το πει δηλαδή; Αφελής; Προκλητικός; Ακραίος; Χαρακτήρισέ Τον εσύ! Εγώ πάντως ένα έχω να πω: είναι ξεκάθαρος!
    Αρεσκόμαστε, πολλές φορές οι θεολόγοι σε λόγους περί ‘ευσεβείας’, περί ‘τήρησης των θείων εντολών’ και όλα αυτά τα ωραία, και εν πολλοίς ανέξοδα, λόγια… (Αυτά που συνήθως κάνουν τους συνομιλητές μας να καταφεύγουν στο Μτ. 23, 13 χωρίον: ‘Οὐαὶ δὲ ὑμῖν, γραμματεῖς καὶ Φαρισαῖοι ὑποκριταί…’ για να μας εξοντώσουν με ‘φίλια πυρά’ – όσοι δε έχουν πλήρη Καινοδιαθηκική άγνοια αρκούνται στην ρήση του Γκάτσου: ‘Τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα’!) Ξεχνούμε όμως το πρώτο και κυριότερο δίδαγμα του Κυρίου: ότι μέτρο, κριτήριο και ακριβό μυστικό που κάνει την ζωή μας να αξίζει (ή όχι) είναι η έμπρακτη αγάπη προς τον Άλλο όποιος κι αν είναι αυτός…
    Ό, τι κι αν φαίνεται ως ‘μωρία’ προς τον υπόλοιπο κόσμο, εμείς αυτό το απόλυτο κριτήριο έχουμε να το αξιολογήσουμε! Αλλά έχει μεγάλη αξία να δούμε εάν τα λόγια του Κυρίου είναι όντως ‘μωρία’ στην σημερινή εποχή – και μάλιστα στην δική μας συγκυρία. Είναι λοιπόν αφελές, ανεδαφικό και βόμβα μεγατόνων να υπερασπιζόμαστε μία ανθρώπινη διαβίωση των μεταναστών (γιατί αυτή είναι η βάση που θα πρέπει να έχει η συζήτησή μας); Ισχυρίζομαι πως όχι μόνο δεν είναι ‘μωρία’, αλλά είναι και απαραίτητη προϋπόθεση για μία στοιχειώδη ισορροπία στον πλανήτη που στενάζει κάτω από την στυγνή μπότα του καπιταλισμού και τις μεσαιωνικές κοινωνικές αδικίες του. Είναι όχι μόνο απάνθρωπο, αλλά και αφελές να πιστεύουμε ότι ο ‘τριτοκοσμικός’ (ο τόσο μακρινός μας κάποτε, αλλά τόσο κοντινός μας ως συλλογικό μέλλον σήμερα) άνθρωπος θα εφησυχάσει και θα ‘κάτσει στ’ αυγά του’, όταν δεν έχει καν παρόν – σε έναν κόσμο που έχει την δυνατότητα να στέλνει άλλους ανθρώπους στο φεγγάρι! Και είναι μεγάλη βλακεία να υπερασπίζεται κάποιος ένα πολιτικό σύστημα (το καπιταλιστικό, εν προκειμένω) που αφήνει τα δύο τρίτα των ανθρώπων επί γης κάτω από τα όρια της φτώχειας!
    Και, στην ελάχιστη περίπτωση που όλα αυτά φαίνονται σε κάποιον πολύ μακρινά, θα χρησιμοποιήσω ένα παράδειγμα παρμένο από την δική μου παιδαγωγική εμπειρία: Μέχρι πρόπερσι για να δείξω στα παιδιά την εικόνα της δυστυχίας, αντλούσα εικόνες από την Αιθιοπία, το Αφγανιστάν ή το Μπαγκλαντές. Σήμερα απλώς τους δείχνω εικόνες της Αθήνας… Έλληνες άστεγοι… Γινόμαστε με φρενήρης ρυθμούς μία τριτοκοσμική χώρα – το ξέρει κάποιος, εξόν κι αν ζει στην χώρα του Μίκυ Μάους! Την ίδια ώρα για να τους δείξω τι σημαίνει πολυτέλεια μπορώ απλά να τους πάω μία (οποιαδήποτε) Espresso στην σελίδα της κοσμικής! Να ‘τοι οι δύο κόσμοι – στην ίδια χώρα! Να την κι η αιτία που όσοι Έλληνες μπορούν, παίρνουν των ομματιών τους και μεταναστεύουν… Φταίνε οι μετανάστες που μας καθαρίζουν το παρμπρίζ γι’ αυτή την αδικία; Πες μου εσύ….

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιώργο με το συμπάθιο, δεν ξέρω εάν φοράς γυαλιά. Αν όχι πρέπει να το κάνεις άμεσα. Αν ναι, πρέπει να τα αλλάξεις. Δέχομαι καλοπροαίρετα ότι παρανόησες ή δεν πρόσεξες τι είπα για τη ρήση του Κυρίου. Την ανέβασα σε σχέση με τη δική σου "ασέβεια" να λες δημόσια ότι ο ΣΥΡΙΖΑ την υιοθετεί και την ακολουθεί. Στο είπα και στο facebook ότι ο ομφάλιος λώρος μάλλον πρέπει να κοπεί. Ορίστε και η πρότασή μου: "Η θέση σου ότι ο Σύριζα εμποτίζει την κοινωνία μεταφέροντας την ίδια άποψη με τη θεολογία της Καινής Διαθήκης αναφορικά με το μεταναστευτικό κρίνεται εκ μέρους μου ακραία ωραιοποίηση και αφελής". Για τη δική μου ευαισθησία σχετικά με τις κοινωνικές ανισότητες μπορείς να δεις και το βίντεό μου και να το χρησιμοποιείς και στην τάξη σου παράλληλα με το δικό σου υλικό.
      http://theologosnaf.blogspot.gr/2012/03/blog-post_14.html

      Διαγραφή
  5. Τι θέλω να πω: η μετανάστευση ήταν από πάντα μία ‘φυσική’ κατάσταση για όσους λαούς απλά δυστυχούσαν! Και μολονότι το ξέρουμε, ως Έλληνες, καλά, είτε το ξεχνάμε, είτε ωραιοποιούμε την δική μας μετανάστευση λέγοντας ότι ‘α, εμείς δεν κάναμε τέτοια πράγματα’! Κι όμως στην Αμερική του μεσοπολέμου οι Έλληνες μετανάστες ήταν οι πρώτοι σε εγκληματικότητα ανάμεσα σε όλους τους Ευρωπαίους μετανάστες! http://www.iospress.gr/ios1999/ios19991128a.htm
    Ήμασταν οι ‘Πακιστανοί’ της εποχής! Για να μην πηγαίνω τόσο πίσω η ταινία ‘Ο Έλληνας μετανάστης’ του Φασμπίντερ είναι πολύ κατατοπιστική, όσον αφορά τα πιο σύγχρονα ελληνικά μεταναστευτικά ρεύματα και την αντιμετώπισή μας από την Ευρώπη.
    Και για να κλείνω σιγά – σιγά: η μετανάστευση είναι το Νο1 παγκόσμιο πρόβλημα σήμερα! Κι όμως στην Ευρώπη, χάρη σε διεθνείς συμφωνίες (Δουβλίνο 2), έχουν καταφέρει να το κάνουν σχεδόν αποκλειστικά ελληνικό (πρωτίστως) και ιταλικό. Από πού κι ως που είναι ‘βόμβα μεγατόνων’ να θελήσουμε να επαναφέρουμε το μεταναστευτικό ζήτημα στις πραγματικές του διαστάσεις, επιτρέποντας στους μετανάστες να πάνε στις χώρες που επιθυμούν; Επειδή ‘η εκτίμηση που μας έχει ή Ευρώπη είναι χαμηλή’; Και τι θα μας κάνουν δηλαδή; Τι χειρότερο απ’ ότι ήδη παθαίνουμε; Και μέχρι πότε θα ‘προχωράμε’ με τόσο πια σκυμμένο το κεφάλι μη μας κάνουν ‘ντα’ οι Ανώτεροί μας Ευρωπαίοι;
    Και, τέλος πάντων, που ακριβώς βρίσκεται η θεολογική και χριστιανική θεμελίωση μιας τέτοιας στάσης ζωής;
    Επείγομαι να ακούσω καμιά απάντηση επί της ουσίας, αδερφοί μου.

    (Ζητώ συγγνώμη αν αναγκάζομαι να περικόπτω την απάντησή μου σε άνισα μέρη, αλλά υπάρχει περιορισμός από το blogspot. Επίσης, ελπίζω ο διαχειριστής του blog να εγκρίνει ολόκληρη την απάντησή μου, ώστε να αποτελέσει ενδεχομένως εφαλτήριο σκέψης και δημιουργικής αντιπαράθεσης. Σε κάθε περίπτωση, προτίθεμαι να συστηματοποιήσω τις σκέψεις μου αυτές και να τις δημοσιοποιήσω. Ευχαριστώ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην μου αποδίδεις τον ωχαδερφισμό αρκετών στο μεταναστευτικό. Από την άλλη πλευρά ξέρεις πολύ καλά ότι οι συνθήκες είναι τέτοιες (σε ευρωπαϊκό, κυρίως οικονομικό, πολιτικό και κοινωνικό επίπεδο) που κανείς λαθρομετανάστης δεν θα πάει πουθενά παρά μόνο θα μείνουν στην Ελλάδα με όλα τα δικαιώματα και με όλες τις συνέπειες. Και θα έρθουν κι άλλοι για τον ίδιο λόγο. Μάλλον πρέπει να παραδεχθείς ότι ο ΣΥΡΙΖΑ για το μεταναστευτικό μέχρι πέρσι δεν έλεγε τίποτε (όπως και κανένα κόμμα) και τώρα λόγω Χ. Α. και συνθηκών εξαναγκάστηκε να πει πράγματα, ιδεαλιστικά μεν ανεφάρμοστα δε. Τζάμπα μάγκες δηλαδή.
      Θεολογικά και χριστιανικά οφείλουμε να αντιμετωπίζουμε και το δράκο της Πάρου και τον κακόμοιρο μετανάστη που δεν έχει να φάει και τον σκληρό χρυσαυγίτη ως εικόνες του Θεού και με διάκριση και αγάπη να προσφέρουμε. Στο μικρόκοσμό μας οφείλουμε να δράσουμε.

      Διαγραφή
    2. Για το μεταναστευτικό έχω να σου προτείνω αυτό το άρθρο μου για να δεις τις θέσεις μου. Γράφτηκε το Μάιο του 2011 όταν οι περισσότεροι σφύριζαν αδιάφορα. Και όταν το αυγό του φιδιού τρεφόταν.
      http://theologosnaf.blogspot.gr/2011/05/blog-post_19.html

      Διαγραφή
  6. Φίλτατε Παναγιώτη, μάλλον ήσουν κουρασμένος από το ταξίδι σου και δεν μπήκες στον κόπο να διαβάσεις όσα σου έγραψα, δε πειράζει... Έμεινες μόνο σε μία (αυτονόητη) αποστροφή μου: ότι το μεγάλο πλήθος των αλλοδαπών διακινδυνεύουν ό,τι έχουν και δεν έχουν, την ζωή τους την ίδια, όχι για να έρθουν στην Ελλάδα που καταρρέει , αλλά για να πάνε στις πλούσιες χώρες της Ευρώπης. Το αρνείσαι, μολονότι είναι αυτονόητο - πάλι δεν πειράζει... Επιμένεις ότι θα έμεναν εδώ και μάλιστα νόμιμοι. Ζεις σε νησί και ενδεχομένως οι επαφές σου με μετανάστες δεν είναι τόσο συχνή (δεν είναι μομφή αυτό). Όσοι ζουν όμως ειδικά στην Β. Ελλάδα, όπου υπάρχουν πολλοί νόμιμοι μετανάστες κυρίως από Αλβανία ξέρουν ότι τον τελευταίο χρόνο όλο και περισσότεροι φεύγουν από εδώ (παρ' ότι έκαναν μεγάλο αγώνα και έδωσαν πολλά χρήματα για να αποκτήσουν τη νομιμοποίησή τους) επειδή πια δεν έχουν δουλειές.
    Βεβαίως η αριστερά ολόκληρη και όχι μόνον ο Σύριζα ασχολείται μαχητικά και με αγώνες στο πλευρό όλων των ανθρώπων που παλεύουν για τα στοιχειώδη: ζωή και αξιοπρέπεια! Όχι τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά δεκαετίες τώρα. Δεν υπάρχουν λαθραίοι άνθρωποι - υπάρχει η εγκληματική κοινωνική αδικία του καπιταλισμού που δημιουργεί την ανάγκη για μετανάστευση κι αυτό ειδικά στην Ελλάδα το έχουμε ζήσει στο πετσί μας - άλλο τώρα αν κάποιοι από μας επιλέγουν να το ξεχνούν και να αντιμετωπίζουν τους πρόσφυγες ως παρίες (όπως οι Αμερικανοί π.χ. τους δικούς μας πρώτους μετανάστες εκεί). Η στάση της αριστεράς (που έχει ως κέντρο την αξία του ανθρώπινου προσώπου) δεν είναι διαφορετική από την καινοδιαθηκική αντίληψη, όπως προκύπτει και από τα αποσπάσματα που δεν καταδέχτηκες να σχολιάσεις. Και δεν είναι καινούρια. Προσωπικά με θυμάμαι στο αμφιθέατρο να 'δίνω μάχες' εντός των μαθημάτων (20 χρόνια πριν) υπερασπιζόμενος το δικαίωμα των Αλβανών (που τότε τους βλέπαμε περίπου σαν το Τέρας του Λοχνές που κάνει κατάληψη στο σπίτι μας) να αντιμετωπίζονται ως ισότιμοι άνθρωποι... Σήμερα στην μεγάλη τους πλειοψηφία έχουν ενταχθεί στην κοινωνία μας με την δουλειά και την αξιοπρέπειά τους και έχουμε τα παιδιά τους ισότιμους (θέλω να πιστεύω ότι όλοι οι λειτουργοί της εκπαίδευσης έτσι λειτουργούμε) μαθητές. Τώρα, αν αυτή η αντίληψη είναι 'ιδεαλιστική και ανεφάρμοστη' επίτρεψέ μου να μην το σχολιάζω. Αλλά τότε ο χαρακτηρισμός 'τζάμπα μάγκες' δεν πηγαίνει μόνο στην αριστερά - πηγαίνει και στον πρώτο διδάξαντα αυτής της αντίληψης: στον Χριστό! Επίτρεψέ μου να μην το σχολιάσω ούτε αυτό....
    Από την απάντησή σου θα κρατήσω την τελευταία σου αποστροφή περί 'εικόνας Θεού' και είμαι σίγουρος ότι αν την είχες κατά νου όταν ξεκινούσες να γράφεις το άρθρο σου θα είχες αποφύγει τους βαρύτατους απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς προς όσους διέπραξαν το μοναδικό ‘έγκλημα’ να μην συμφωνείς μαζί τους, αυτούς τους χαρακτηρισμούς που με οδήγησαν να σου απαντήσω – και για τους οποίους ακόμη να ζητήσεις μία (ανθρώπινη κι αντρίκια) συγγνώμη...
    Την αγάπη μου!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επιμένεις να κάνεις την αγιογραφία του ΣΥΡΙΖΑ και να τον ταυτίζεις με την ενσωμάτωση της ορθόδοξης θεολογίας στην κοινωνία. Ακρότης ακροτήτων αλλά είναι δικαίωμά σου. Εάν πείθεσαι εσύ εγώ τι να πω; Πάντως έχω κι εγώ το δικαίωμα (όπως και άλλοι που ενδεχομένως φρίττουν) να μην σε ακολουθήσω στο ατόπημα.
      Εάν διαβάσεις όλα τα έως τώρα σχόλια θα δεις ποιος επιμένει να μην απαντά στο σύνολο του προβληματισμού του άλλου. Ευτυχώς διαβάζουν κι άλλοι και βγάζουν τα συμπεράσματά τους. Μάλλον εσύ δεν τα διαβάζεις καθόλου καθώς σου είπα ότι το κείμενο του βουλευτή δεν αντιστοιχεί στο link.
      Εγώ για τους μετανάστες δεν είπα ότι θα μείνουν εδώ οικειοθελώς αλλά ότι απλά δεν θα τους επιτραπεί από τις άλλες χώρες να πάνε πουθενά. Άλλη μια εκ μέρους σου παρανόηση (καλοπροαίρετη κι αυτή να υποθέσω).
      Ο λόγος που δεν παίρνεις τη συγγνώμη που ζητάς είναι τούτος: Δεν ταυτίζω το κόμμα με τον ψηφοφόρο (στο είπα πολλάκις). Γι' αυτό όταν λέω ότι στο ΠΑΣΟΚ και στη ΝΔ τρώγανε με χρυσά κουτάλια προφανώς δεν εννοώ τον κάθε φουκαρά που τους ψήφισε. Αν εσύ νομίζεις ότι στον κόσμο του ΣΥΡΙΖΑ κατοικοεδρεύουν όλοι οι άσπιλοι και αμόλυντοι και ότι όλοι οι άλλοι Έλληνες είναι φασίστες και λαμόγια εφόσον ψηφίζουν άλλα κόμματα, δεν σημαίνει ότι πρέπει κι εγώ να σε ακολουθήσω στην απαράδεκτη γενίκευση. Εάν η κριτική στο κόμμα σου σε θίγει προσωπικά δεν μπορώ να κάνω κάτι. Πάντως κριτική θα κάνω.
      Έρρωσο!!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία

Να κάνω από την αρχή τρεις διευκρινίσεις: α) Το παρόν είναι άρθρο. Δεν διεκδικεί δάφνες ενδελεχούς θεολογικής μελέτης ή διδακτορικής διατριβής. β) Δεν υποκαθιστά ή υποσκελίζει σωματικούς και ψυχολογικούς παράγοντες που λαμβάνει υπόψη της κάθε γυναίκα, αλλά ούτε και την πνευματική καθοδήγηση από τον πνευματικό πατέρα, που (προφανώς) σταθμίζει και άλλα ζητήματα. (Βέβαια, είναι μεγάλη η συζήτηση για τις αρμοδιότητες και τα όρια των πνευματικών στο ζήτημα της Θείας Κοινωνίας των πνευματικών τους τέκνων…). γ) Αναφέρεται μόνο στο αν υπάρχουν ΘΕΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΕΙΣ για τη Θεία Κοινωνία ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΟΝΟ για την έμμηνο ρύση. Έχω κεφαλαία όλα τα γράμματα σε κάποιες λέξεις, γιατί ο Θεός να μας φυλάει από τις παρεξηγήσεις των θρήσκων. Δεν γίνεται όμως οι «ιδιωτικές θεολογίες» του καθενός να αντικαθιστούν την ανθρωπολογία και τη θεολογία της Εκκλησίας.
Παλαιά Διαθήκη Στην Παλαιά Διαθήκη, κυρίως στο Λευιτικό και στο Δευτερονόμιο, υπάρχουν άφθονα εδάφια που αναφέρονται στην ακαθαρσία – αμαρτία τη…

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Έχουμε συνηθίσει να δίνουμε στις εθνικές επετείους είτε μυθικά στοιχεία είτε χαρακτηριστικά μνημοσύνου. Γι’ αυτό ίσως και δεν μας αγγίζουν αρκετά. Οι μεγάλοι δεν διδάσκονται από αυτές και οι νεότεροι δεν ενδιαφέρονται. Σχεδόν όλοι οι νέοι αδιαφορούν για τους μύθους και τα πεθαμένα πράγματα και αρκετοί αντιμετωπίζουμε τις επετείους ως πέρα από εμάς, έξω από τη ζωή μας. Ίσως ως ευκαιρία ξεκούρασης και εκδρομής ή έστω ως ευκαιρία για μια ημέρα εθνικής ανάτασης. Αλλά ως εκεί. Τίποτε παραπέρα. Και κάπως έτσι, κάπου εκεί γεννιέται ο εθνικισμός από τη μια πλευρά και ο εθνομηδενισμός από την άλλη. Αποτέλεσμα και οι δυο της έλλειψης παιδείας και της ιστορικής συναίσθησης. Η σημερινή επέτειος της 28ης Οκτωβρίου δεν είναι μνημόσυνο. Ακόμη κι αν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές των γεγονότων έχουν πεθάνει είτε στο πεδίο της μάχης είτε στη διάρκεια των χρόνων έως σήμερα, οι αξίες και τα ιδανικά που υπηρέτησαν ζουν ακόμη. Και θα ζουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι με παιδεία και ήθος. Εξάλλου, αν ζούσαν οι αγ…

Απασφάλιση θεολόγου…

Γειά σας. Είμαι ο Παναγιώτης Ασημακόπουλος, θεολόγος καθηγητής στο Λύκειο Γαζίου στο Ηράκλειο της Κρήτης. Είμαι 41 ετών, παντρεμένος με μια πραγματική ηρωίδα και έχουμε τρία παιδιά. Δεν είμαι χορτοφάγος, ούτε vegan. Δηλώνω χριστιανός αναρχικός, απεχθάνομαι τη βία και δεν έχω κατοικίδιο. Από μουσική ακούω τα πάντα (εκτός από hiphop), αλλά κυρίως τα ξένα που παίζουν στα club, βυζαντινή μουσική και καψουροτράγουδα. Δεν πίνω αλκοόλ, δεν καπνίζω και κοιμάμαι από τις 11 το βράδυ. Δεν ανήκω στο θεολογικό σύνδεσμο Καιρός, δεν εκπροσωπώ κανέναν, δεν λιβανίζω κανέναν και ένα από τα αγαπημένα μου φαγητά είναι οι μπάμιες. Άνετα θα με χαρακτήριζε κανείς τουλάχιστον ανισόρροπο. Γι’ αυτό το λόγο από εδώ και κάτω διαβάζετε με δική σας ευθύνη… Νέα προγράμματα σπουδών στα Θρησκευτικά. Μπουρλότοοοο!!! Εδώ και πέντε χρόνια γράφονται, δοκιμάζονται, διορθώνονται και, από το Σεπτέμβρη που μας πέρασε, εφαρμόζονται. Με πολλά προβλήματα και δυσκολίες, καθώς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ήθελε να κάνει…

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Την ώρα που γράφω αυτές τις αράδες, έχω αρκετό θυμό και θλίψη. Θα γράψω όμως αυτά ακριβώς που νιώθω. Χαιρετάς τους μαθητές σου που τελειώνουν τη Β΄ Λυκείου με την ευχή «Καλό καλοκαίρι» και το Σεπτέμβρη που τους ξαναβλέπεις, κάτι έχει χειμωνιάσει. Οι περισσότεροι μαθητές - αυτοί που ονομάζονται συνειδητοποιημένοι - έχουν το παγωμένο χαμόγελο της αμηχανίας, όταν τους ρωτήσεις πώς πέρασαν το καλοκαίρι τους. Με το θολό βλέμμα προσηλωμένο στις ημέρες του Μάη που θα κρίνουν τον κόσμο (τους). Κάποιοι έχουν ήδη μετρήσει πόσος καιρός (σε μήνες, εβδομάδες, ακόμη και ημέρες) απομένει μέχρι τότε. Στους δικούς μου τελειόφοιτους μαθητές προτείνω να θυμηθούν πώς άρχισαν το σχολικό τους ταξίδι. Να κάνουν και μια βόλτα στο παλιό τους νηπιαγωγείο. Χαρούμενα, ζωηρά παιδάκια με όρεξη για παιγνίδι και ανακαλύψεις. Πώς τελειώνουν; Κουρασμένοι, αγανακτισμένοι, αγχωμένοι και με το «άντε να τελειώνουμε για να αρχίσουμε να ζούμε». Πότε ήταν η τελευταία φορά που χάρηκαν τη μάθηση; Πότε ήταν η τελευταία φορά που ε…

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Τα Θρησκευτικά αλλάζουν. Νέα Προγράμματα Σπουδών. Τα πρώτα μάλιστα σε σχέση με όλα τα άλλα μαθήματα. Αντιδράσεις, ενθουσιασμοί, μουδιάσματα. Άλλοι "εις το πυρ το εξώτερον", άλλοι "ναι μεν, αλλά", άλλοι "επιτέλους". Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια; Σίγουρα; Πάμε… - Όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν σταθήκαμε όλοι στο ύψος και στην ουσία της αποστολής μας. Ουκ ολίγοι – και μάλιστα μεγαλόσχημοι και με θέσεις – επιδόθηκαν σε ένα φαύλο κύκλο καταγγελιών, διχασμού και αλληλοφαγωμάρας. Άλλοι ανακάλυπταν παντού προδοσίες των ιερών και των οσίων και άλλοι έχτιζαν τη φήμη τους ως προχώ και updated. Το κοινό τους; Δεν είχαν διαβάσει αυτό που πολεμούσαν ή που εκμεταλλεύονταν.... - Δόθηκε αφορμή και χώρος στους κάθε λογής ΓΟΧ, ιδεοληπτικούς και περιφερόμενους του διαδικτύου να εκμεταλλευτούν και να διαστρεβλώσουν την έννοια «μάθημα των Θρησκευτικών». - Θυμηδία και οίκτος μόνο μπορεί να συνοδεύει σχόλια του τύπου «το 666 επιβάλει το νέο μάθημα των Θρησκευτικών» ή «ας τελειώνουμ…

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Δυστυχώς, στην καθημερινότητά μας το αυτονόητο, το νόμιμο και το λογικό αναμετράται στα ίσα με την κουτοπονηριά, την παρανομία και τη λαμογιά. Δεν χρειάζεται να μαντέψουμε ποιος νικάει. Και υπεύθυνοι δεν είναι μόνο οι πέντε δέκα νταήδες, θρασύδειλοι, βολεμένοι. Εξίσου υπεύθυνο είναι και το συντριπτικό ποσοστό των μελών μιας κοινωνίας που δεν άκουσαν, δεν είδαν, δεν κατάλαβαν. Της κοινωνίας του «τι σε νοιάζει εσένα;» και της κοινωνίας του «ωχ, αδερφέ, μη χώνεις τη μύτη σου για να μη βρεις κανένα μπελά». Σε μια τέτοια κοινωνία μεγαλώνουμε και διδάσκουμε παιδιά. Και ως έθιμο πλέον – αυτονόητο και αδιατάρακτο – κάθε φθινόπωρο στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας υλοποιείται το «δικαίωμα» της κατάληψης. Ε, ας το πούμε ξεκάθαρα πλέον. Δεν υπάρχει τέτοιο δικαίωμα. Η κατάληψη οποιουδήποτε δημοσίου κτιρίου ή δρόμου, η απαγόρευση πρόσβασης σε δημόσια αγαθά είναι ενέργειες παράλογες, παράνομες και υποτιμητικές για μια κοινωνία που θέλει να λέγεται πολιτισμένη. Βέβαια, το μάθημα «ό…

Κύριε Υπουργέ, ελάτε να παίξουμε

Μπορεί κάποιος, διαβάζοντας μόνο τον τίτλο, να νομίσει ότι το άρθρο είναι περιπαικτικό. Όχι, όχι, καθόλου…. Εξάλλου, το παιδί και το παιγνίδι (ομόρριζα) είναι πολύ σοβαρές υποθέσεις. «Θρησκευτικά δεν διδάσκονται στα σχολεία. Η ώρα του παιδιού είναι». Δεν μπορώ να υποθέσω εάν, την ώρα που έλεγε τα παραπάνω, ο υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης είχε και τη χαρά που νιώθει κανείς, όταν ανεβάζει το αίμα του άλλου στο κεφάλι. Συγγνώμη που θα σας απογοητεύσω, κύριε Υπουργέ, αλλά πλέον έχουμε συνηθίσει. - Έχουμε συνηθίσει από προκατόχους σας ότι όποιος θέλει να τραβήξει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, λέει και μια περισπούδαστη κοτσάνα για τα Θρησκευτικά. - Έχουμε συνηθίσει ότι όποιος δεν παράγει έργο, μιλάει εναντίον των Θρησκευτικών για να πείσει τα απανταχού πρόβατα ότι έλυσε τα θέματα της παιδείας. - Έχουμε συνηθίσει ότι όποιος θέλει να πουλήσει δήθεν προοδευτισμό και αριστεροσύνη, υψώνει κορώνες (όχι βασιλικές…) κατά των Θρησκευτικών. Απλά αυτό που χρειάζεται στην κοινωνία μας είναι περισσότ…

Ποιοι μιλάνε (συνήθως….) για το μάθημα των Θρησκευτικών;

Το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν ανέκαθεν στο επίκεντρο ιδεολογικών, διοικητικών και άλλων αντιπαραθέσεων. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα αναζωπυρώθηκε το «ενδιαφέρον» για χάραξη γραμμής. Συνήθως αυτοί που μιλάνε (σε συνέδρια, βιβλία, άρθρα, στο διαδίκτυο, στο γυαλί και στη Βουλή…) σχετικά με το μάθημα είναι οι παρακάτω: Α) Καθηγητές Πανεπιστημίου: Αρκετοί από αυτούς έχουν από ελάχιστη έως καθόλου ιδέα για το τι όντα διαβιούν στη σχολική τάξη. Λάτρεις και πιστοί ακόλουθοι παιδαγωγικών θεωριών, διδακτικών αρχών και στόχων, μετά δυσκολίας ακούγονται ή διαβάζονται ύστερα από ένα δεκάλεπτο. Ευχαρίστως, παραχωρώ μια οποιαδήποτε τάξη μου για να διαπιστώσω κι εγώ πώς εφαρμόζονται όλα αυτά. Ίσως να είναι και η ετεροχρονισμένη εκδίκησή μου για το διάβασμα του αλήστου μνήμης ΑΣΕΠ. Τον τελευταίο καιρό στον κλάδο τους ευδοκιμεί και ένα άλλο είδος: αυτό του «βγάζουμε τα προσωπικά μας στην πλάτη του μαθήματος»…. Β) Επίσκοποι, κληρικοί και μοναχοί: Ορισμένοι από αυτούς έχουν μια ρομαντική ιδέα για το μάθη…

Λογικά, δεν υπάρχει Θεός…

Ομολογώ ότι όταν ήμουν μαθητής Λυκείου, είχα ένα πολύ ισχυρό θεωρητικό οπλοστάσιο με επιχειρήματα και απόψεις που κατέληγαν στο ότι «λογικά, υπάρχει Θεός». Θυμάμαι ακόμη την ικανοποίηση μετά από δυναμική επιχειρηματολογία και ειδικά όταν αυτή κατέληγε στην κατατρόπωση του αμφισβητία ή (ακόμη καλύτερα) του εχθρού της πίστης. Κόκκινο πανί η αντιπαράθεση με άτομα του συνδρόμου «Iamanatheist, debateme». Τώρα που έχω ήδη ισοφαρίσει τα έτη αποφοίτησης με την ηλικία αποφοίτησης, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι «λογικά, δεν υπάρχει Θεός». - Πώς είναι δυνατόν ένας Θεός παντοκράτορας να μην κάνει τίποτε για τόσα φτωχά και άρρωστα παιδάκια, για τόσες εξαθλιωμένες οικογένειες; - Πώς είναι δυνατόν ένας Θεός παντογνώστης να μην δίνει λίγη σοφία σε γιατρούς και επιστήμονες ώστε να ανακαλύψουν το φάρμακο για τον καρκίνο; - Πώς είναι δυνατόν ένας Θεός πανάγαθος να αφήνει μόνο και αβοήθητο τον Υιό Του να χλευάζεται, να σταυρώνεται και να πεθαίνει από κάποιους αχάριστους ευεργετηθέντες; - Πώς είναι δυνατόν ένας …

Γιορτές και αργίες στο ελληνικό σχολείο

- «Τι ώρα τελειώνει η γιορτή;» - «Πόσες απουσίες θα πάρουμε;» Σε αυτά τα δύο απλά και αδιαλείπτως επαναλαμβανόμενα ερωτήματα φανερώνεται η κατάντια αυτού που στην εκπαιδευτική γλώσσα λέμε «σχολική εορτή». Μη βιαστείς, φίλε αναγνώστη, να σκεφτείς «υπάρχουν και εξαιρέσεις», γιατί και δίκιο έχεις αλλά και πίσω από αυτή τη λεκτική κολυμβήθρα του Σιλωάμ μάταια προσπαθούμε να κρύψουμε τη γύμνια του βασιλιά. Για πάμε σε μερικά ενοχλητικά ερωτηματάκια… - Πόσοι συνάδελφοι δεν βρίσκουν ως ωραία ευκαιρία τον «χαμένο» χρόνο της σχολικής εορτής για να περάσουν απουσίες, να διεκπεραιώσουν γραφειοκρατικές διαδικασίες, να πιουν ένα καφέ με την ησυχία τους, βρε αδερφέ; - Πόσες φορές δεν στοιβάζουμε με το ζόρι, με φωνές και απειλές απρόθυμους και υπεράριθμους μαθητές σε χώρους ακατάλληλους (π.χ. με κακό φωτισμό και άθλια ακουστική) για να παρακολουθήσουν μια σχολική εορτή; - Πόσες φορές δεν έχουμε όλοι μας σκυλοβαρεθεί σε σχολικές εορτές μακρόσυρτες, κοινότοπες, άνευρες και μονότονες; - Πόσες φορές ακόμη θα …