Το Ευαγγέλιο, η Πολιτική και η Οικονομία
Είναι το Ευαγγέλιο πρόσφορο έδαφος για να κάνουμε Πολιτική και Οικονομία;
Θεωρώ ότι αυτή είναι μια σύγχρονη τάση, μια άλλη μορφή εκκοσμίκευσης, η οποία μάλιστα τονίζεται από κάποιους που κατηγορούν την Εκκλησία για εκκοσμίκευση.
Το μόνο που έχει "προσφέρει" αυτή η τάση, είναι να μάς γεμίσει ιδεολογήματα, κακοποιητικά της Θεολογίας, που υπογραμμίζουν το ιδεολογικοπολιτικό μετερίζι που έχει ήδη πιάσει ο κάθε εκφραστής τους.
- Το "να δανείζεις εκεί που δεν περιμένεις επιστροφή", "μη μεριμνάς για την αύριο" από τα λόγια του Χριστού, "ο τόκος είναι κλοπή" και "τέλεια κοινωνία είναι αυτή που δεν έχει ιδιοκτησία" του Μεγάλου Βασιλείου κι άλλα τόσα από τους Πατέρες, ειπώθηκαν και γράφτηκαν για να δημιουργήσουν ένα πολιτικό κίνημα, που θα διεκδικήσει την ηγεσία μιας χώρας ή και ολόκληρου του κόσμου;
- Σήμερα, αλλά και σε προηγούμενα χρόνια, μπόρεσαν αυτά να εφαρμοστούν σε ολόκληρη την κοινωνία; Για παράδειγμα, υπήρξε ποτέ και κάπου δανεισμός όλων των πολιτών μιας χώρας όχι μόνο χωρίς τόκο, αλλά ούτε και με δέσμευση για την επιστροφή του αρχικού ποσού;
- Ο κύριος Δημήτρης, ο οποίος αγανακτεί που πλέον η Τράπεζα δεν τού δίνει τόκο στη σύνταξή του, είναι κακός Χριστιανός, αφού αναπολεί την... κλοπή;
- Η κυρία Ελένη, που ανυπομονεί να ανακαινίσει το παλιό διαμέρισμα για να παντρέψει την κόρη της, είναι κακή Χριστιανή και δεν θέλει τη σωτηρία της ψυχής της;
- Ο Χριστός και οι Πατέρες είπαν ανεφάρμοστα, μη ρεαλιστικά πράγματα, για να κάνουν κάποιους ιεροεξεταστές - τσάμπα μάγκες; Ξεκίνα, αγαπητέ κριτά, από τις καταθέσεις σου στην τράπεζα κι από τα κλειδιά και το συναγερμό σε αυτοκίνητο και σπίτι, που είναι της άμεσης ευθύνης και απόφασής σου και μετά τα υπόλοιπα.
- Πώς και ο Χριστός μετά το "ίνα πάντες εν ώσιν" δεν ηγήθηκε κινήματος ανοιχτών συνόρων;
- Πώς και ο Χριστός, αλλά και οι Πατέρες δεν καλούν σε ανατροπή του πολιτικού και οικονομικού συστήματος, δεν "κράζουν" το κράτος, αλλά αναφέρονται σε καθέναν που καρδιακά αποδέχεται το Ευαγγέλιο με διάκριση και αγάπη, ώστε η όποια αλλαγή να γίνει πρώτα εσωτερικά, όπως στη συνάντηση του Κυρίου με το Ζακχαίο;
Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Θεολόγος καθηγητής
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου