Το μάθημα των Θρησκευτικών και η γκρίνια

 


Ας ξεκινήσω με ένα τόσο δα καρφάκι...

Διαβάζω άρθρα συναδέλφων θεολόγων και ανακοινώσεις θεολογικών συλλόγων σχετικά με ένα δημοσίευμα εφημερίδας περί της “Ηθικής”, ως εναλλακτικού μαθήματος για όσους έχουν απαλλαγή από τα Θρησκευτικά.

Η θέσπιση αυτή του εναλλακτικού μαθήματος -κι αν τελικά ισχύει- δεν είναι ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΟ ζήτημα;

Για κάποια άλλα ΠΟΛΙΤΕΙΑΚΑ ζητήματα με τεράστια ΗΘΙΚΑ ΚΑΙ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ οι παραπάνω δεν άρθρωσαν λέξη!

Στο προκείμενο:

Ως τώρα η all time classic γκρίνια του κλάδου μας είναι στο μοτίβο “πολεμάνε την Ορθοδοξία, το σχολείο έχει κατακλυστεί από αθέους, πάνε να περάσουν την πανθρησκεία, εμπρός στις επάλξεις, Ορθοδοξία ή θάνατος”. Εσχάτως, μετά τις αποφάσεις του ΣΤΕ που κατήργησε το προηγούμενο Πρόγραμμα Σπουδών, μάς προέκυψε και η γκρίνια “εμείς δεν χάσαμε Πρόγραμμα, χάσαμε τη λύση σε όλα τα προβλήματα”.

Για τα γεγονότα πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το ΣΤΕ έχω εκφράσει τη θέση μου ΔΗΜΟΣΙΑ και ΕΠΩΝΥΜΑ. Είναι εντελώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ κάποιοι ιδεοληπτικοί ρεβανσιστές, φορείς αφόρητης, φοβικής συντήρησης, άσχετοι με την εκπαιδευτική πραγματικότητα των σχολικών τάξεων, να σέρνουν στα δικαστήρια συναδέλφους και μάθημα και να αποφασίζει το ΣΤΕ για Πρόγραμμα Σπουδών σχολικού μαθήματος!

Εξίσου ακατανόητος τώρα, μετά από τόσο καιρό, με ήδη έτοιμο και ήδη εφαρμοσμένο πιλοτικά το Νέο Πρόγραμμα Σπουδών, ο “θρήνος” του τι είχαμε και τι χάσαμε! Εξάλλου, και στη διάρκεια του κατηργημένου πλέον Προγράμματος οι απαλλαγές συνεχίζονταν, αφού δεν υπήρξε καμία πολιτειακή βούληση για την κατάργησή τους, όπως προσδοκούσαν οι εμπνευστές του Προγράμματος. Επίσης, η συνήθης πρακτική ήταν να υποχωρεί το μορφωτικό αγαθό μπροστά στο κυνήγι των δραστηριοτήτων. Συχνά και μέσα στην ίδια την ενότητα δεν υπήρχε οργανική συνοχή και το βιβλίο σε “έδιωχνε”.

Εμείς εφαρμόζουμε τα Προγράμματα Σπουδών, κάποιοι για πολλά χρόνια με μεγάλη εμπειρία, με πολλαπλά συμπεράσματα και με χειροπιαστές τοποθετήσεις.

Επιτέλους ρεαλισμός! Δύσκολος, αλλά αναγκαίος.

Έχουμε ένα νέο Πρόγραμμα Σπουδών.

Προβλήματα και ενστάσεις;

Προσωπικά, έχω πολλά και πολλές! Αλλά, επίσης προσωπικά, εδώ και δυο χρόνια έχω στρωθεί και δουλεύω το νέο Πρόγραμμα, με ρεαλιστικές προτάσεις, με συγκεκριμένες παρατηρήσεις, με ταίριασμα του πλούσιου, εφαρμοσμένου, πολλαπλώς επικαιροποιημένου υλικού μου και με μόνο γνώμονα το αποδοτικό, ευχάριστο και ενδιαφέρον, επιστημονικά άρτιο και παιδαγωγικά ωφέλιμο μάθημα των Θρησκευτικών!

Γκρίνιες, πυρ από τα χαρακώματα, προσωπικές αντιπάθειες, ιδεοληψίες και αγκυλώσεις όξω από την παράγκα!


Παναγιώτης Ασημακόπουλος

Θεολόγος καθηγητής

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Απασφάλιση θεολόγου…

Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια….

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Συζητώντας με έναν κομπλεξικό (…περί θρησκείας)

Θεέ μου, είσαι άδικος….

Γράμμα στον Ιούδα…