Πώς πρέπει να είναι ο θεολόγος καθηγητής…



Σε αυτό το άρθρο θα χρησιμοποιήσω τη λέξη που αντιπαθώ περισσότερο. Το «πρέπει»!
Ο σωστός θεολόγος καθηγητής…

- πρέπει να έχει απωθημένα. Πολλά απωθημένα. Και να τα βγάζει προς τους μαθητές. Αφού είναι θεολόγος, κατά πάσα πιθανότητα μεγάλωσε σε νοσηρό θρησκευτικό περιβάλλον. Ή συνάντησε κάπου το νοσηρό θρησκευτικό περιβάλλον. Βγάλ΄ τα, άνθρωπέ μου, στην τάξη σου! Και για να λυτρωθείς κι εσύ και για να προφυλάξεις τους μαθητές σου.
Προσοχή! Ραδιενέργεια! Δεν θα τους το έλεγες εάν έμπαιναν σε χώρο ραδιενεργό;

- πρέπει να έχει νεύρα. Πολλά νεύρα. Και να τα βγάζει προς τους μαθητές.
«Κύριε, η γιαγιά μου δεν με αφήνει να πάω στην Εκκλησία όταν έχω περίοδο».
«Κυρία, γιατί είναι κακό να κόβουμε τα νύχια μας την Παρασκευή»;
Τι κοιτάς, άνθρωπέ μου, σαν χάνος; Τι χαμογελάς, αγαπητή μου, συγκαταβατικά; Φόρτωσε! Χώσ’ τα! Γίνε σαν το ανθρωπάκι του θυμού στην ταινία animation «Inside out» (Τα μυαλά που κουβαλάς). Πες μου τώρα ότι δεν ξέρεις την ταινία να τα πάρω…

- πρέπει να σπάει τα νεύρα στους μαθητές του. Πολύ. Κοιμούνται στο μάθημα; Διαβάζουν άλλα μαθήματα; Κοιτάζουν με απόγνωση τα λεπτά της ώρας να κυλούν αργά και βασανιστικά; Διαπιστώνεις το βλέμμα της αγελάδας που κοιτάζει το τρένο να περνάει; Αυτό που σε διαπερνά σαν ολόγραμμα και ταξιδεύει στο γαλαξία του instagram, αφού πρώτα κάνει μια στάση στο βασανιστικό και υπαρξιακό ερώτημα «έστειλε»;
Πέτα μια μολότωφ μέσα στην τάξη! Βάλε φωτιά στα πατώματα και στα θρανία! Δώσε ανατρεπτική και δημιουργική πνοή στα πράγματα, πήγαινέ τους στην πίσω πλευρά του φεγγαριού και (the best of all….) συμμάχησε με τον εξαποδώ και γίνε ο advocatus του. Άσ’ τους να πλακώνονται, να διαφωνούν, να ψάχνουν την αλήθεια διά της πυράς…. Αν ακούσεις και το «όχι ρε φίλε, χτύπησε το κουδούνι», κάτι μάλλον πήγε πολύ καλά.

- πρέπει να μπαίνει σε άλλα χωράφια. No borders (κλεμμένο…)! Μουσική, ταινίες, θέατρο, ζωγραφική, ιστορία, ψυχολογία, φιλοσοφία και τόσα άλλα να κλέβει για να ….ταΐσει τα παιδιά του!
Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Θεολόγος καθηγητής


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Απασφάλιση θεολόγου…

Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια….

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Συζητώντας με έναν κομπλεξικό (…περί θρησκείας)

Θεέ μου, είσαι άδικος….

Γράμμα στον Ιούδα…