Θρησκευτικά και τραγούδια


Ένα μικρό δήγμα (δεν είναι λάθος η ορθογραφία...) για το πώς σύγχρονα, γνωστά και αγαπημένα τραγούδια μπορούν να υπηρετήσουν τη θεολογική προοπτική του μαθήματος των Θρησκευτικών.
Τα παρακάτω συνδυάζονται με τα υπέροχα κείμενα του αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου, που παρατίθενται στη σελίδα 38 του Φακέλου του μαθήματος των Θρησκευτικών της Γ΄ Λυκείου, στην ενότητα 2.3 Συμβίωση. 

Λειτουργούν ως αφορμή για πολλές συγκρίσεις, αντιθέσεις και συμπεράσματα:  

    «Φωτιά εσύ, νερό εγώ, γλυκιά στιγμή για μας θα ζει, εσύ εισ’ εγώ κι εγώ εσύ.
        Εγώ κι εσύ θα πει Θεός, εγώ κι εσύ μαζί Θεός, κι όταν μ’ αγγίζεις όλα είναι φως».
(Ανδριάνα Μπάμπαλη)




«Μη, μη μ' ακουμπάς, όπου μ' αγγίζεις πονάω, μια φεύγεις, μια ξανά γυρνάς,
   μη μ' ακουμπάς, ήσουν Θεός στη ζωή μου, μα φεύγω ψυχή μου».
(Πέγκυ Ζήνα)

Γιατί;

(Από διαγώνισμα Α΄ τετραμήνου σε τμήματα της Γ΄ Λυκείου)

Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Θεολόγος καθηγητής

Σχόλια

  1. Ρηξικέλευθα και όμορφα αυτά, αγαπητέ συνάδελφε, Παναγιώτη αλλά σε ώτα ποίων;
    Αισθάνομαι, ενίοτε, σαν τον τρελό του χωριού με τα Νέα Προγράμματα. Όμως, έχει ο Θεός!
    Προχωράμε και ερχόμαστε σε ρήξη με το ποικιλώνυμο μηδέν που μας περιβάλλει, σύμφωνα με τον αείμνηστο Παπαπέτρου αλλά και τον αξιομνημόνευτο Θανάση Παπαθανασίου! Χρόνια πολλά και όμορφη και ευλογημένη νέα χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Απασφάλιση θεολόγου…

Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια….

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Συζητώντας με έναν κομπλεξικό (…περί θρησκείας)

Θεέ μου, είσαι άδικος….

Γράμμα στον Ιούδα…