Φαντάζομαι…




- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές (συνδικαλιστές ή μη, δεν έχει σημασία) που ζητούν ποιότητα στην παιδεία είναι αυτοί που διαθέτουν χρόνο για την επιστημονική τους κατάρτιση, διαβάζουν βιβλία, επιμορφώνονται γενικώς στην ειδικότητά τους, αλλά και φροντίζουν να αποκτήσουν πολύπλευρη πνευματική καλλιέργεια.
- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που ζητούν ποιότητα στην παιδεία δεν είναι αυτοί που κάνουν μάθημα με ξερό και στείρο μονόλογο, αλλά χρησιμοποιούν σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους (π.χ. διάλογο με τους μαθητές, ομαδοσυνεργατική, μέθοδο project), οπτικοακουστικά μέσα, κ.λ.π.
- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που καταδικάζουν την αστυνομική και κρατική βία δεν είναι αυτοί που απευθύνονται στους μαθητές τους με ευγενικούς χαρακτηρισμούς, όπως «σκάσε», «τσακίσου», «γαϊδούρι», ούτε ασκούν καταχρηστικά τη δική τους εξουσία, που πηγάζει από την αυθεντία τους.
- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που πιστεύουν στα οράματα, την αυτενέργεια και τον αντίλογο των νέων δεν είναι αυτοί που μόλις ακούσουν την πρώτη αντίρρηση ή φασαρία στην τάξη απονέμουν ωριαίες αποβολές, με παράλληλη λεκτική εκτόξευση για βαθμολογική καταρράκωση.
- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που ζητούν αύξηση των αποδοχών τους δεν είναι αυτοί που το 45λεπτο της διδακτικής ώρας κάνουν 20 λεπτά μάθημα, γιατί αργούν να μπουν στην τάξη και φεύγουν νωρίτερα γιατί κάτι έκτακτο έτυχε στο γραφείο. Προφανώς, σ’ αυτή την περίπτωση, κατ΄ αναλογίαν, θα ζητούσαν μείωση του μισθού τους.
- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές – κοινωνικοί αγωνιστές που μιλούν για δημόσια δωρεάν παιδεία δεν είναι αυτοί που κάνουν ένα μάθημα της πλάκας και προσπαθούν να ψαρέψουν μαθητές για ιδιαίτερα, έναντι ιδιαίτερα καπιταλιστικής αμοιβής.
- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που αγωνίζονται για ένα δυναμικό και σωστό σχολείο δεν είναι αυτοί που, όταν τους είπα ότι έφυγα με τη θέλησή μου από την ιδιωτική εκπαίδευση, έδωσα ΑΣΕΠ και διορίστηκα στο δημόσιο, μου έκλεισαν πονηρά το μάτι, με χτύπησαν φιλικά στην πλάτη και μου είπαν: «Τώρα θα αράξεις».
- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που ενθαρρύνουν τους νέους να ονειρεύονται, να διαδηλώνουν, να πάρουν το μέλλον στα χέρια τους δεν είναι αυτοί που με την πρώτη ευκαιρία θα τους περιμένουν στη γωνία για να καπηλευτούν τα οφέλη που θα προκύψουν.
- Φαντάζομαι ότι η ΟΛΜΕ είναι ένα ανόθευτο από πολιτικά συμφέροντα συνδικαλιστικό σωματείο με επιστημονικό χαρακτήρα, που αγωνίζεται για την ποιοτική αναβάθμιση της δημόσιας παιδείας.
- Φαντάζομαι ότι στην άμοιρη νέα γενιά ανήκουν μόνο φερέλπιδες νέοι, πτυχιούχοι ή μη, με όρεξη για δουλειά και πρόοδο και όχι τεμπέληδες (αρκετούς τους κατασκευάσαμε εμείς…) που δεν άνοιξαν ποτέ τους βιβλίο, δεν ασχολήθηκαν ποτέ με την προκοπή τους, έβγαλαν το Γυμνάσιο ή και το Λύκειο με ώθηση που θα έκανε τη γη να χορεύει σε ασταμάτητους ρυθμούς, δεν θέλουν καμία δουλειά παρά περιμένουν να ανοίξουν οι ουρανοί και να βρέξει θέσεις δημοσίου αράγματος (πρόσληψη όχι με εξετάσεις ή αξιολόγηση, με «μόρια» μόνο) και των οποίων οι γονείς συντηρούν την ιδέα ότι θα τους συντηρούν για πάντα.
- Φαντάζομαι ότι ζω σ΄ ένα κόσμο «όμορφο, αγγελικά πλασμένο…»

Με εκτίμηση,
Ο …φαντασιόπληκτος

Υ.Γ. Από το 1990 – 1993, που ήμουν μαθητής Λυκείου, ακούω τα ίδια αιτήματα και θέλω να σταθώ σε ένα. Είναι μια δύσκολη μαθηματική εξίσωση, που ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω. Πώς συνδέεται η αύξηση του μισθού μας (που είναι θεμιτό αίτημα) με την ποιοτική αναβάθμιση της παιδείας; Ως μαθητές κατηγοριοποιούσαμε τους καθηγητές σε άχρηστους, νευρικούς, ήπιους, φοβερούς, φιλικούς, κ.λ.π. Το ίδιο γίνεται και τώρα. Όλοι παίρνανε τα ίδια λεφτά. Το ίδιο γίνεται και τώρα. Αυτό που πιστεύω είναι ότι Καθηγητής (με το κ κεφαλαίο) είναι αυτός που σε κάθε περίπτωση δίνει στους μαθητές την ψυχή του, έστω κι αν αυτός ζει με ψιχία.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Απασφάλιση θεολόγου…

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια….

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Συζητώντας με έναν κομπλεξικό (…περί θρησκείας)

Θεέ μου, είσαι άδικος….

Γράμμα στον Ιούδα…