Θρησκευτικά και σοκολάτα: Μια ιερή και γλυκιά συμμαχία





Φανταστείτε σε ένα παράλληλο σύμπαν να μπαίνει στην τάξη ο θεολόγος και να λέει «βγάλτε την κασετίνα με τα σοκολατάκια» ή «ανοίξτε τη σοκολάτα σας»…. (και οι μαθητές να λένε «πάλι σοκολάτα»;;;)
Από όποια σκοπιά κι αν το δει κανείς (εκπαιδευτική, παιδαγωγική, συνδικαλιστική, θεολογική…) συνήθως ανήκουμε σε πολλά σύμπαντα: παράλληλα και τεμνόμενα. Τι καλύτερο λοιπόν από το να αξιοποιήσουμε την «εμπειρία» μας αυτή;
Περιδιαβαίνοντας μια βραδιά και για άλλη μια φορά τον θαυμαστό κόσμο του facebook, είδα ότι μία συνάδελφος από Βόρειο Ελλάδα ανέβαζε φωτογραφίες από σοκολιχουδιές. (Η συγκεκριμένη θεολόγος το έχει ξανακάνει, κύριε εισαγγελέα…). Μού ήρθε στο μυαλό ένα παλαιό παιγνίδι από τα μαθητικά μου χρόνια στα Κατηχητικά. Με ελαφρές παραλλαγές γεννήθηκε το «Θρησκευτικά και σοκολάτα»…

Οδηγίες προς θεολόγους καθηγητές:
Προσέξτε πώς έχουν τα πράγματα. Μπαίνετε στην τάξη (ή σε άλλο κατάλληλο χώρο) με ένα κουτί παπουτσιών. Προφανώς, οι μαθητές απορούν. Το καλύτερο σχόλιο που θα ακούσετε είναι: «Κύριε (κυρία), σας έδωσε τα παπούτσια στο χέρι»; Δεν δίνετε σημασία και ακουμπάτε το κουτί πάνω στην έδρα. Το ανοίγετε και από μέσα βγάζετε μια πετσέτα κουζίνας, ένα μαχαίρι και ένα πιρούνι. Στρώνετε την πετσέτα μπροστά από το κουτί και βάζετε το μαχαιροπίρουνο στα δύο άκρα της.
Ρίχνετε ένα σαρδόνιο χαμόγελο (το χρωστάτε για το προηγούμενο σχόλιο…) και λέτε:
«Μέσα στο κουτί υπάρχει μία σοκολάτα»!!
Σιγή, έκσταση, δέος….
«Είναι δική σας».
Γουρλωμένα μάτια, ταχυκαρδίες…
«Αλλά….»
Ταχυκαρδίες χ2 speed
«Με τη σειρά θα απαντήσετε σε κάποιες ερωτήσεις». (Ή θα κάνουν κάποιες δραστηριότητες ή οτιδήποτε άλλο, ανάλογα με το υλικό και το ύφος του μαθήματός σας). «Όποιος απαντά σωστά ή πετυχαίνει τους στόχους ή ολοκληρώνει τη δραστηριότητα κ.λ.π., έρχεται εδώ και αποκλειστικά με το μαχαιροπίρουνο ανοίγει το κουτί, ακουμπά τη σοκολάτα πάνω στην πετσέτα, την ξετυλίγει και αρχίζει να κόβει, να πιρουνίζει και φυσικά …να τρώει».
Κι όλα αυτά μέχρι να έρθει ο επόμενος που θα εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που θα ορίσετε. Φανταστείτε πόσοι θα κάνουν όλη την προεργασία για να έρθει ο επόμενος να βρει το κομμάτι έτοιμο. Φανταστείτε πόσα κομμάτια θα εκφενδονιστούν. Φανταστείτε τον ενθουσιασμό των μαθητών και πόσο «γλυκό» θα είναι αυτό το μάθημα. Αρκεί να το οργανώσουμε καλά….

Υ.Γ. 1: Νομίζω ότι με ενημέρωση των μαθητών εκ των προτέρων πετυχαίνει περισσότερο και έχει μεγαλύτερα παιδαγωγικά οφέλη.
Υ.Γ. 2: Αγοράστε μια μεγάλη σοκολάτα. Τόσα παιδιά έχετε να θρέψετε. Δεν θέλω τσιγκουνιές…
Υ.Γ. 3: Ένας «κακός» καθηγητής θα βάλει από πριν τη σοκολάτα στο ψυγείο. Προσωπικά, αξιοποιώ ελαφρώς και την κατάψυξη….


Παναγιώτης Ασημακόπουλος
Θεολόγος καθηγητής

Σχόλια

  1. Να φανταστώ ότι οι αλλόθρησκοι μαθητές θα είναι έξω από τον επίγειο σας παράδεισο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ως διαχειριστής του ιστολογίου θα μπορούσα να μη δημοσιεύσω το σχόλιό σας, αλλά δεν θα ήθελα να στερήσω τους αναγνώστες μου από ένα τέτοιο μνημείο εμπάθειας και χολής για κάποιον που δεν ξέρετε και για κάτι που δεν φαντάζεστε. Για να σας λυθεί η περιέργεια και η φαντασιοπληξία, στα 17 χρόνια που διδάσκω ποτέ δεν διερεύνησα τα θρησκευτικά πιστεύω των μαθητών μου και ποτέ δεν απέκλεισα κανένα μαθητή μου από τις δράσεις. Γι' αυτό το λόγο, μαθητές που είναι γνωστό για άλλους λόγους ότι είναι αλλόθρησκοι συμμετέχουν με χαρά σε όλα. Και ναι, και οι αλλόθρησκοι μαθητές τρώνε τη σοκολάτα. Είναι μέσα στον επίγειο παράδεισο. Επειδή όμως κι εγώ φαντάζομαι ότι είτε έχετε πικρά απωθημένα είτε σάς βασανίζουν πικρά οι ιδεοληψίες σας, σας υπόσχομαι να σάς στείλω μία σοκολάτα για να γλυκαθείτε - μέρες που είναι - εάν μού δώσετε μία διεύθυνση. Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση - ό,τι σημαίνει για τον καθένα μας...

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου