Ο «μύθος» του κρυφού σχολειού




-       Όταν κάποιος μού εξηγήσει γιατί όσοι πίνακες περιέχουν και  ρασοφόρους της εποχής του ΄21 αποκλείεται να έχουν ιστορικό υπόβαθρο….
-        Όταν κάποιος μού εξηγήσει με βάση ποια επιστημονική μέθοδο ορισμένοι γυρίζουν επιδεικτικά την πλάτη στο έντονο θρησκευτικό στοιχείο και στο σεβασμό προς την Εκκλησία που προβάλλεται μέσα από κείμενα και μαρτυρίες της εποχής….
-   Όταν κάποιος μού εξηγήσει πώς στους αιώνες της σκλαβιάς της Τουρκοκρατίας γεννήθηκε, αναπτύχθηκε και γιγάντωσε το «ποθούμενον» και ο ζήλος για τη λευτεριά στους ραγιάδες….
-       Όταν κάποιος μού εξηγήσει πού διδασκόταν η ελληνική ιστορία και κυρίως τα γεγονότα της πτώσης της Βασιλεύουσας….
-      Όταν κάποιος μού εξηγήσει πού προσφερόταν η θρησκευτική παιδεία με βασική ύλη ότι ο Χριστός ήταν ο Ενσαρκωμένος Θεός, ότι θυσιάστηκε πάνω στο σταυρό για τις αμαρτίες των ανθρώπων και ότι αναστήθηκε (διδασκαλία που το Κοράνι δεν δέχεται ούτε για αστείο)….
-    Όταν κάποιος μού εξηγήσει γιατί οι υπόδουλοι θέλησαν να «δραπετεύσουν» από τον εκπαιδευτικό, κοινωνικό και πολιτιστικό Παράδεισο (όπως παρουσιάζουν συχνά την Οθωμανική αυτοκρατορία οι σύγχρονοι «αποδομητές των μύθων»)….
-     Όταν κάποιος μού εξηγήσει γιατί σήμερα αλλοιώνεται μορφωτικά και πολιτιστικά μια γενιά πριν καν περάσει η μπογιά της, ενώ τότε διατηρήθηκαν αναλλοίωτες στα βασικά εθνικά και θρησκευτικά χαρακτηριστικά τους….
-        …. τότε θα πω κι εγώ ότι το κρυφό σχολειό είναι ένας «μύθος».

Σχόλια

  1. Χρόνια πολλά και ευλογημένα, και ο Θεός να μας φυλάει από εκείνους που φοβούνται τους "μύθους"...
    Όπως θα έλεγε ο Άγιος Ιω. Χρυσόστομος, "τα εκείνων έσβεσται, τα ταύτης [της Εκκλησίας] αθάνατα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σπύρος Βουγιουκλάκης25 Μαρτίου 2013 - 1:18 μ.μ.

    Καίρια ερωτήματα. Θα ήθελα να προσθέσω:

    - Αφού υπήρχε ανεξιθρησκία στην Οθωμανική Αυτοκρατορία (όπως μας λένε), πού οφείλεται το νέφος των νεομαρτύρων;

    - Αν ήταν ελεύθερη η ίδρυση ιδιωτικών σχολών (τονίζεται πχ. η Ευαγγελική Σχολή της Σμύρνης λόγω του Κων/νου Κούμα), πόσοι στον ελλαδικό χώρο είχαν πρόσβαση (γεωγραφική και οικονομική) σε αυτές, ώστε να μην έχουν ανάγκη τις παραδόσεις του κλήρου;

    - Πόσο εύκολη ήταν η φανερή λειτουργία σχολείων όποτε εκδηλώνονταν απελευθερωτικά κινήματα και οι Οθωμανοί προέβαιναν σε εκδηλώσεις κατατρομοκράτησης του πληθυσμού όπως το γδάρσιμο των στασιαστών ενώ ζούσαν ακόμη (βλ. Διονύσιος ο Φιλόσοφος) και περιφορά τους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. νομίζω το παρακάτω άρθρο θα σας κατατοπίσει αρκετά

    http://sarantakos.wordpress.com/2013/03/25/kryfosxoleio/

    Αφροδίτη Α

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νομίζω ότι αυτό είναι πιο κατατοπιστικό:
      http://www.antibaro.gr/article/6553

      Θεωρώ τελείως αστείο ορισμένοι να ερμηνεύουν κυριολεκτικά έναν πίνακα και ένα τραγούδι για να πουν σε αυτούς που δεν το κάνουν ότι είναι λάθος....

      Διαγραφή
    2. Ένα εξαιρετικό, επιστημονικό και κατατοπιστιό βιβλίο:
      http://ardin-rixi.gr/archives/10247

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Απασφάλιση θεολόγου…

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια….

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Συζητώντας με έναν κομπλεξικό (…περί θρησκείας)

Θεέ μου, είσαι άδικος….

Γράμμα στον Ιούδα…