Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

6ήμερη εκδρομή: Ο γύρος του Κορινθιακού (Δελφοί, Γαλαξίδι, Ορεινή Ναυπακτία, Ναύπακτος, Καλάβρυτα, Λουτράκι), 21 - 26 Ιουλίου 2013



Αγαπητοί φίλοι,
Μετά από παρότρυνση αρκετών γνωστών και φίλων αποφάσισα να οργανώσω μια εκδρομή προς τα μέρη μου: την όμορφη Ναύπακτο και τη γραφική ορεινή Ναυπακτία. Με τη συνεργασία του τουριστικού γραφείου Αδραχτάς tours στη Ναύπακτο για το οικονομικό σκέλος της εκδρομής.
Προσωπικά, έχω την ευθύνη για το πρόγραμμα της εκδρομής και τη γνωριμία με τα μέρη που θα επισκεφθούμε.
Θα ήθελα εδώ να γράψω δυο λόγια:
Η εκδρομή δεν έχει τον κλασικό τουριστικό χαρακτήρα, όπου περνάς γρήγορα από τα μέρη και μόλις που κάνεις μια επιφανειακή γνωριμία. Ως εκπαιδευτικός και θεολόγος έχω δώσει βαρύτητα στην ιστορία, τη θρησκευτική παράδοση καθώς και στο φυσικό περιβάλλον κάθε τόπου.
Με εκτίμηση,
Παναγιώτης Ασημακόπουλος
asimnafpaktos@gmail.com


1η μέρα: 21 Ιουλίου, Ηράκλειο – Πειραιάς
Συγκέντρωση στο λιμάνι του Ηρακλείου. Επιβίβαση στο πλοίο, τακτοποίηση στις καμπίνες και αναχώρηση για Πειραιά. Διανυκτέρευση εν πλω.

2η μέρα: 22 Ιουλίου, Πειραιάς – Δελφοί – Γαλαξίδι – Ορεινή Ναυπακτία
Άφιξη νωρίς το πρωί στον Πειραιά. Επιβίβαση στο λεωφορείο και αναχώρηση μέσω της Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης για Δελφούς. Μετά τη Θήβα και τη Λιβαδειά μπαίνουμε στη γραφική Αράχωβα του Παρνασσού. Στάση για καφέ. Σε λίγο είναι οι Δελφοί, ένας από τους πιο σημαντικούς και παγκόσμια γνωστούς αρχαιολογικούς χώρους της πατρίδας μας. Ξενάγηση στο μουσείο και στον αρχαιολογικό χώρο. Αναχώρηση για το Γαλαξίδι, μια ωραία και γραφική πόλη με πλούσια ναυτική παράδοση. Αξιόλογο είναι το Ναυτικό μουσείο, όπως και η εκκλησία του Αγίου Νικολάου με το μοναδικό ξυλόγλυπτο τέμπλο. Γεύμα.
Από εκεί ανηφορίζουμε για την τεχνητή Λίμνη Μόρνου, ένα από τα πιο σημαντικά έργα για την ύδρευση της πρωτεύουσας. Αμέσως μετά ανηφορίζουμε για το κεφαλοχώρι της Ορεινής Ναυπακτίας, την Άνω Χώρα. Το τοπίο αλλάζει, καθώς τα πρώτα έλατα εμφανίζονται. Στη συνέχεια, η διαδρομή γίνεται σε ελατοσκέπαστο δρόμο. Φτάνουμε στην Άνω Χώρα και τακτοποιούμαστε στο ξενοδοχείο. 1100 μέτρα υψόμετρο και ένα εκπληκτικό και προσεγμένο χωριό μας υποδέχεται. Εδώ ο χρόνος αποκτά άλλη διάσταση και οι επιλογές είναι πολλές και ενδιαφέρουσες. Μερικές από αυτές είναι οι πεζοπορίες μέσα στο δάσος, το καφεδάκι σε ένα από τα παραδοσιακά καφενεία, το φαγητό σε ένα από τα γραφικά ταβερνάκια, η βόλτα στα πλακόστρωτα δρομάκια του χωριού. Ακόμη και το μπάνιο στην πισίνα του ξενοδοχείου κάτω από τα έλατα!!. Διανυκτέρευση.

3η μέρα: 23 Ιουλίου, Ορεινή Ναυπακτία – Ναύπακτος
Μετά το πρωινό στο ξενοδοχείο, κάνουμε ακόμη μια βόλτα στη μαγευτική ορεινή φύση και αρχίζουμε την κατηφόρα…. προς τη Ναύπακτο. Περνάμε από το γραφικό χωριό Λιμνίτσα με την εκπληκτική θέα, την οργιώδη βλάστηση και τα πολλά τρεχούμενα νερά. Στάση για καφέ. Συνεχίζουμε για το ιστορικό μοναστήρι της Βαρνάκοβας. Χτίστηκε το 1077 σε υψόμετρο 750 μέτρα μέσα σε ένα δάσος από βελανιδιές και αγριοκαστανιές. Εδώ βρίσκεται και η θαυματουργή εικόνα της Παναγίας που ράγισε κατά τη διάρκεια ενός τοπικού σεισμού τη στιγμή που τορπιλιζόταν η Έλλη στο λιμάνι της Τήνου από ιταλικό υποβρύχιο στις 15 Αυγούστου 1940. Μετά από λίγη ώρα φτάνουμε στη Ναύπακτο. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο. Γεύμα σε παραδοσιακή ταβέρνα της πόλης. Χρόνος ελεύθερος για ξεκούραση. Προτείνεται ανεπιφύλακτα το μπάνιο στις παραλίες της πόλης καθώς και ο περίπατος και μια πρώτη γνωριμία με τις φυσικές ομορφιές, τα σοκάκια και τα μαγαζιά της όμορφης καστροπολιτείας. Η νυχτερινή ζωή της πόλης περιμένει γύρω από το Ενετικό Λιμάνι της πόλης και τις παραλίες της. Διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο.

4η μέρα: 24 Ιουλίου, Ναύπακτος
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για μια συναρπαστική γνωριμία με την πόλη της Ναυπάκτου η οποία δίκαια έχει πάρει το όνομα «νύμφη του Κορινθιακού». Η Ναύπακτος είναι από τις αρχαιότερες πόλεις της Ελλάδας (1100 π.Χ.). Ανάβαση στο εντυπωσιακό Ενετικό Κάστρο, το μοναδικό στην Ευρώπη με πέντε αμυντικές ζώνες και το οποίο δεν έχει κατακτηθεί ποτέ με πόλεμο. Περιήγηση και ξενάγηση στους χώρους του Κάστρου. Οι παλιοί στρατώνες, το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία δίπλα στο παλιό διοικητήριο, οι σήραγγες διαφυγής, περπάτημα στα τείχη και στις πολεμίστρες, τα ερείπια από το Βεζίρ τζαμί, οι οθωμανικές κρήνες, τα χαμάμ, τα αρχοντικά των διωγμένων Σουλιωτών, το παλιό ρολόι, το αρχοντικό του Μάρκου Μπότσαρη που λειτουργεί ως μουσείο της Ναυμαχίας της Ναυπάκτου (1571). Μέσα στο πράσινο, με εκπληκτική θέα και μικρές πεζοπορίες στο χρόνο και στην ιστορία. Κατάληξη στο γραφικό λιμάνι με το άγαλμα του ήρωα Ανεμογιάννη και το Πάρκο Θερβάντες. Φαγητό σε μια από τις γραφικές ταβέρνες της πόλης. Ελεύθερος χρόνος. Το απόγευμα αναχώρηση για το Μοναστήρι της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος στο λόφο της Σκάλας. Ένα σύγχρονο κέντρο ιεραποστολής. Ξενάγηση στους χώρους του μοναστηριού. Ραδιοφωνικός σταθμός, συνεδριακό κέντρο, πλούσια βιβλιοθήκη, πρότυπο ιχθυοτροφείο και άλλοι χώροι. Επιστροφή και το βράδυ βόλτα στα σοκάκια της νυχτερινής Ναυπάκτου. Διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο.

5η μέρα: 25 Ιουλίου, Ναύπακτος – Καλάβρυτα – Λουτράκι
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση. Μέσω της εθνικής οδού και της καλωδιωτής γέφυρας Ρίου – Αντιρίου μήκους περίπου 2.500 μέτρων περνάμε στην Πελοπόννησο και συνεχίζουμε για τα Καλάβρυτα.  Τα Καλάβρυτα είναι μια ιστορική και συνάμα μαρτυρική πόλη. Θα επισκεφθούμε τον τόπο, όπου στις 13 Δεκεμβρίου 1943 οι Γερμανοί κατακτητές συγκέντρωσαν και σκότωσαν σχεδόν όλο τον αντρικό πληθυσμό της πόλης. Επίσης το παλιό Δημοτικό σχολείο όπου έκλεισαν τις γυναίκες και τα παιδιά για να τους κάψουν. Το σχολείο σήμερα λειτουργεί ως μουσείο ολοκαυτώματος και ως τόπος μνήμης. Στη συνέχεια θα επισκεφτούμε την ιστορική μονή της Αγίας Λαύρας, όπου σύμφωνα με την παράδοση ορκίστηκαν οι αγωνιστές του 1821. Συνέχεια της διαδρομής για το Σπήλαιο των Λιμνών. Το σπήλαιο είναι ένα σπάνιο δημιούργημα της φύσης. Στάση για φαγητό σε παραδοσιακή ταβέρνα της περιοχής. Συνεχίζουμε προς το μοναστήρι του Μεγάλου Σπηλαίου. Εντυπωσιακό (το πρώτο κτίσμα είναι από το 362), καθώς είναι χτισμένο στην είσοδο μιας σπηλιάς σε ένα τοπίο με σπάνια ομορφιά. Μπαίνουμε πάλι στην Εθνική οδό και συνεχίζουμε για το Λουτράκι. Περνάμε πρώτα από τον Ισθμό της Κορίνθου, όπου θα θαυμάσουμε το έργο της διώρυγας που κατασκευάστηκε στα έτη 1880-1893 από ελληνικές εταιρίες. Τακτοποίηση στο ξενοδοχείο και μετά επισκεπτόμαστε τη μονή και το σπήλαιο του οσίου Παταπίου με το θαυματουργό λείψανο του αγίου. Επιστροφή στο κοσμοπολίτικο Λουτράκι για νυχτερινή βόλτα και διανυκτέρευση στο ξενοδοχείο.

6η μέρα: 26 Ιουλίου, Λουτράκι – Πειραιάς – Ηράκλειο.
Πρωινό στο ξενοδοχείο και αναχώρηση για τον Πειραιά. Άφιξη στο λιμάνι και αναχώρηση με ημερήσιο πλοίο για το Ηράκλειο. Άφιξη στο Ηράκλειο το απόγευμα. Τέλος εκδρομής.

Η τιμή είναι από 315 € το άτομο και κάτω.
Περιλαμβάνονται:
- Εισιτήρια Ηράκλειο-Πειραιάς σε τετράκλινες εσωτερικές καμπίνες.
- Εισιτήρια Πειραιάς – Ηράκλειο  σε κατάστρωμα.
- 1 διανυκτέρευση σε πολυτελή Ξενώνα στην ορεινή  Ναυπακτία  με  πρωινό.
- 2 διανυκτερεύσεις σε Ξενοδοχείο στη Ναύπακτο με πρωινό.
- 1 διανυκτέρευση σε Ξενοδοχείο στο Λουτράκι με πρωινό.
- 4 γεύματα σε παραδοσιακές ταβέρνες και εστιατόρια.
-  Λεωφορείο για όλες τις εκδρομές και μετακινήσεις.
- Ασφάλεια σε όλη τη διάρκεια της εκδρομής.
- ΦΠΑ.
Προσοχή:
Η τιμή αυτή αφορά διαμονή σε δίκλινο δωμάτιο και για 30 συμμετέχοντες στην εκδρομή. Σε περίπτωση μεγαλύτερης συμμετοχής, συμμετοχής μικρών παιδιών, τριτέκνων ή πολυτέκνων, επιλογής ταξιδιού χωρίς καμπίνα, επιλογής τρίκλινου ή τετράκλινου δωματίου, η τιμή θα είναι πιο οικονομική.

Για εκδρομείς από την Αθήνα η τιμή διαμορφώνεται από 245 ευρώ και κάτω.




Σχόλια

  1. τι ωραιο πρόγραμμα! αν μου επιτρεπεις, να πω οτι πριν τους δελφους είναι το χρισσο με μια πλατεια με πλατανια και νερα, και μια δυο ταβερνες με καλο φαγητο-στους δελφους ...χμ, δε θα προτεινα να φατε..., αλλα κυριως το μοναστηρι του προφητη ηλια, απο οπου ξεκινησε το σημα προς την αγια λαυρα για την επανασταση του 1821. πολυ ομορφο μοναστηρι, βλεπει μεχρι το γαλαξιδι, ειχε σχεσεις με αυτο και ο γεροντας πορφυριος. ...εχουν και ελαφακια στο περιβολο τους, αν ειστε τυχεροι... (αν περασετε, εννοειται)
    μαριαννα δρε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαριάννα, ευχαριστώ που μου τα λες αυτά. Το πρόγραμμα είναι ευέλικτο στις λεπτομέρειές του, οπότε θα επιδιώξω να εντάξω την επίσκεψη στο μοναστήρι.

      Διαγραφή
  2. να περασεται και απο τα σαλωνα και να επισκευθιτε το μητροπολιτο να ο ΕΥΑΓΕΛΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ που ειναι εκλησια πανο απο 150 ετων κ εχει τοισ τοιχογραφιεσ του σπυρου παπαλουκα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Έχουμε συνηθίσει να δίνουμε στις εθνικές επετείους είτε μυθικά στοιχεία είτε χαρακτηριστικά μνημοσύνου. Γι’ αυτό ίσως και δεν μας αγγίζουν αρκετά. Οι μεγάλοι δεν διδάσκονται από αυτές και οι νεότεροι δεν ενδιαφέρονται. Σχεδόν όλοι οι νέοι αδιαφορούν για τους μύθους και τα πεθαμένα πράγματα και αρκετοί αντιμετωπίζουμε τις επετείους ως πέρα από εμάς, έξω από τη ζωή μας. Ίσως ως ευκαιρία ξεκούρασης και εκδρομής ή έστω ως ευκαιρία για μια ημέρα εθνικής ανάτασης. Αλλά ως εκεί. Τίποτε παραπέρα. Και κάπως έτσι, κάπου εκεί γεννιέται ο εθνικισμός από τη μια πλευρά και ο εθνομηδενισμός από την άλλη. Αποτέλεσμα και οι δυο της έλλειψης παιδείας και της ιστορικής συναίσθησης. Η σημερινή επέτειος της 28ης Οκτωβρίου δεν είναι μνημόσυνο. Ακόμη κι αν κάποιοι από τους πρωταγωνιστές των γεγονότων έχουν πεθάνει είτε στο πεδίο της μάχης είτε στη διάρκεια των χρόνων έως σήμερα, οι αξίες και τα ιδανικά που υπηρέτησαν ζουν ακόμη. Και θα ζουν, όσο υπάρχουν άνθρωποι με παιδεία και ήθος. Εξάλλου, αν ζούσαν οι αγ…

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Την ώρα που γράφω αυτές τις αράδες, έχω αρκετό θυμό και θλίψη. Θα γράψω όμως αυτά ακριβώς που νιώθω. Χαιρετάς τους μαθητές σου που τελειώνουν τη Β΄ Λυκείου με την ευχή «Καλό καλοκαίρι» και το Σεπτέμβρη που τους ξαναβλέπεις, κάτι έχει χειμωνιάσει. Οι περισσότεροι μαθητές - αυτοί που ονομάζονται συνειδητοποιημένοι - έχουν το παγωμένο χαμόγελο της αμηχανίας, όταν τους ρωτήσεις πώς πέρασαν το καλοκαίρι τους. Με το θολό βλέμμα προσηλωμένο στις ημέρες του Μάη που θα κρίνουν τον κόσμο (τους). Κάποιοι έχουν ήδη μετρήσει πόσος καιρός (σε μήνες, εβδομάδες, ακόμη και ημέρες) απομένει μέχρι τότε. Στους δικούς μου τελειόφοιτους μαθητές προτείνω να θυμηθούν πώς άρχισαν το σχολικό τους ταξίδι. Να κάνουν και μια βόλτα στο παλιό τους νηπιαγωγείο. Χαρούμενα, ζωηρά παιδάκια με όρεξη για παιγνίδι και ανακαλύψεις. Πώς τελειώνουν; Κουρασμένοι, αγανακτισμένοι, αγχωμένοι και με το «άντε να τελειώνουμε για να αρχίσουμε να ζούμε». Πότε ήταν η τελευταία φορά που χάρηκαν τη μάθηση; Πότε ήταν η τελευταία φορά που ε…

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Τα Θρησκευτικά αλλάζουν. Νέα Προγράμματα Σπουδών. Τα πρώτα μάλιστα σε σχέση με όλα τα άλλα μαθήματα. Αντιδράσεις, ενθουσιασμοί, μουδιάσματα. Άλλοι "εις το πυρ το εξώτερον", άλλοι "ναι μεν, αλλά", άλλοι "επιτέλους". Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια; Σίγουρα; Πάμε… - Όλο αυτό το χρονικό διάστημα δεν σταθήκαμε όλοι στο ύψος και στην ουσία της αποστολής μας. Ουκ ολίγοι – και μάλιστα μεγαλόσχημοι και με θέσεις – επιδόθηκαν σε ένα φαύλο κύκλο καταγγελιών, διχασμού και αλληλοφαγωμάρας. Άλλοι ανακάλυπταν παντού προδοσίες των ιερών και των οσίων και άλλοι έχτιζαν τη φήμη τους ως προχώ και updated. Το κοινό τους; Δεν είχαν διαβάσει αυτό που πολεμούσαν ή που εκμεταλλεύονταν.... - Δόθηκε αφορμή και χώρος στους κάθε λογής ΓΟΧ, ιδεοληπτικούς και περιφερόμενους του διαδικτύου να εκμεταλλευτούν και να διαστρεβλώσουν την έννοια «μάθημα των Θρησκευτικών». - Θυμηδία και οίκτος μόνο μπορεί να συνοδεύει σχόλια του τύπου «το 666 επιβάλει το νέο μάθημα των Θρησκευτικών» ή «ας τελειώνουμ…

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Δυστυχώς, στην καθημερινότητά μας το αυτονόητο, το νόμιμο και το λογικό αναμετράται στα ίσα με την κουτοπονηριά, την παρανομία και τη λαμογιά. Δεν χρειάζεται να μαντέψουμε ποιος νικάει. Και υπεύθυνοι δεν είναι μόνο οι πέντε δέκα νταήδες, θρασύδειλοι, βολεμένοι. Εξίσου υπεύθυνο είναι και το συντριπτικό ποσοστό των μελών μιας κοινωνίας που δεν άκουσαν, δεν είδαν, δεν κατάλαβαν. Της κοινωνίας του «τι σε νοιάζει εσένα;» και της κοινωνίας του «ωχ, αδερφέ, μη χώνεις τη μύτη σου για να μη βρεις κανένα μπελά». Σε μια τέτοια κοινωνία μεγαλώνουμε και διδάσκουμε παιδιά. Και ως έθιμο πλέον – αυτονόητο και αδιατάρακτο – κάθε φθινόπωρο στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της χώρας υλοποιείται το «δικαίωμα» της κατάληψης. Ε, ας το πούμε ξεκάθαρα πλέον. Δεν υπάρχει τέτοιο δικαίωμα. Η κατάληψη οποιουδήποτε δημοσίου κτιρίου ή δρόμου, η απαγόρευση πρόσβασης σε δημόσια αγαθά είναι ενέργειες παράλογες, παράνομες και υποτιμητικές για μια κοινωνία που θέλει να λέγεται πολιτισμένη. Βέβαια, το μάθημα «ό…

Κύριε Υπουργέ, ελάτε να παίξουμε

Μπορεί κάποιος, διαβάζοντας μόνο τον τίτλο, να νομίσει ότι το άρθρο είναι περιπαικτικό. Όχι, όχι, καθόλου…. Εξάλλου, το παιδί και το παιγνίδι (ομόρριζα) είναι πολύ σοβαρές υποθέσεις. «Θρησκευτικά δεν διδάσκονται στα σχολεία. Η ώρα του παιδιού είναι». Δεν μπορώ να υποθέσω εάν, την ώρα που έλεγε τα παραπάνω, ο υπουργός Παιδείας κ. Ν. Φίλης είχε και τη χαρά που νιώθει κανείς, όταν ανεβάζει το αίμα του άλλου στο κεφάλι. Συγγνώμη που θα σας απογοητεύσω, κύριε Υπουργέ, αλλά πλέον έχουμε συνηθίσει. - Έχουμε συνηθίσει από προκατόχους σας ότι όποιος θέλει να τραβήξει πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας, λέει και μια περισπούδαστη κοτσάνα για τα Θρησκευτικά. - Έχουμε συνηθίσει ότι όποιος δεν παράγει έργο, μιλάει εναντίον των Θρησκευτικών για να πείσει τα απανταχού πρόβατα ότι έλυσε τα θέματα της παιδείας. - Έχουμε συνηθίσει ότι όποιος θέλει να πουλήσει δήθεν προοδευτισμό και αριστεροσύνη, υψώνει κορώνες (όχι βασιλικές…) κατά των Θρησκευτικών. Απλά αυτό που χρειάζεται στην κοινωνία μας είναι περισσότ…

Ποιοι μιλάνε (συνήθως….) για το μάθημα των Θρησκευτικών;

Το μάθημα των Θρησκευτικών ήταν ανέκαθεν στο επίκεντρο ιδεολογικών, διοικητικών και άλλων αντιπαραθέσεων. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα αναζωπυρώθηκε το «ενδιαφέρον» για χάραξη γραμμής. Συνήθως αυτοί που μιλάνε (σε συνέδρια, βιβλία, άρθρα, στο διαδίκτυο, στο γυαλί και στη Βουλή…) σχετικά με το μάθημα είναι οι παρακάτω: Α) Καθηγητές Πανεπιστημίου: Αρκετοί από αυτούς έχουν από ελάχιστη έως καθόλου ιδέα για το τι όντα διαβιούν στη σχολική τάξη. Λάτρεις και πιστοί ακόλουθοι παιδαγωγικών θεωριών, διδακτικών αρχών και στόχων, μετά δυσκολίας ακούγονται ή διαβάζονται ύστερα από ένα δεκάλεπτο. Ευχαρίστως, παραχωρώ μια οποιαδήποτε τάξη μου για να διαπιστώσω κι εγώ πώς εφαρμόζονται όλα αυτά. Ίσως να είναι και η ετεροχρονισμένη εκδίκησή μου για το διάβασμα του αλήστου μνήμης ΑΣΕΠ. Τον τελευταίο καιρό στον κλάδο τους ευδοκιμεί και ένα άλλο είδος: αυτό του «βγάζουμε τα προσωπικά μας στην πλάτη του μαθήματος»…. Β) Επίσκοποι, κληρικοί και μοναχοί: Ορισμένοι από αυτούς έχουν μια ρομαντική ιδέα για το μάθη…

Λογικά, δεν υπάρχει Θεός…

Ομολογώ ότι όταν ήμουν μαθητής Λυκείου, είχα ένα πολύ ισχυρό θεωρητικό οπλοστάσιο με επιχειρήματα και απόψεις που κατέληγαν στο ότι «λογικά, υπάρχει Θεός». Θυμάμαι ακόμη την ικανοποίηση μετά από δυναμική επιχειρηματολογία και ειδικά όταν αυτή κατέληγε στην κατατρόπωση του αμφισβητία ή (ακόμη καλύτερα) του εχθρού της πίστης. Κόκκινο πανί η αντιπαράθεση με άτομα του συνδρόμου «Iamanatheist, debateme». Τώρα που έχω ήδη ισοφαρίσει τα έτη αποφοίτησης με την ηλικία αποφοίτησης, καταλήγω στο συμπέρασμα ότι «λογικά, δεν υπάρχει Θεός». - Πώς είναι δυνατόν ένας Θεός παντοκράτορας να μην κάνει τίποτε για τόσα φτωχά και άρρωστα παιδάκια, για τόσες εξαθλιωμένες οικογένειες; - Πώς είναι δυνατόν ένας Θεός παντογνώστης να μην δίνει λίγη σοφία σε γιατρούς και επιστήμονες ώστε να ανακαλύψουν το φάρμακο για τον καρκίνο; - Πώς είναι δυνατόν ένας Θεός πανάγαθος να αφήνει μόνο και αβοήθητο τον Υιό Του να χλευάζεται, να σταυρώνεται και να πεθαίνει από κάποιους αχάριστους ευεργετηθέντες; - Πώς είναι δυνατόν ένας …

Γιορτές και αργίες στο ελληνικό σχολείο

- «Τι ώρα τελειώνει η γιορτή;» - «Πόσες απουσίες θα πάρουμε;» Σε αυτά τα δύο απλά και αδιαλείπτως επαναλαμβανόμενα ερωτήματα φανερώνεται η κατάντια αυτού που στην εκπαιδευτική γλώσσα λέμε «σχολική εορτή». Μη βιαστείς, φίλε αναγνώστη, να σκεφτείς «υπάρχουν και εξαιρέσεις», γιατί και δίκιο έχεις αλλά και πίσω από αυτή τη λεκτική κολυμβήθρα του Σιλωάμ μάταια προσπαθούμε να κρύψουμε τη γύμνια του βασιλιά. Για πάμε σε μερικά ενοχλητικά ερωτηματάκια… - Πόσοι συνάδελφοι δεν βρίσκουν ως ωραία ευκαιρία τον «χαμένο» χρόνο της σχολικής εορτής για να περάσουν απουσίες, να διεκπεραιώσουν γραφειοκρατικές διαδικασίες, να πιουν ένα καφέ με την ησυχία τους, βρε αδερφέ; - Πόσες φορές δεν στοιβάζουμε με το ζόρι, με φωνές και απειλές απρόθυμους και υπεράριθμους μαθητές σε χώρους ακατάλληλους (π.χ. με κακό φωτισμό και άθλια ακουστική) για να παρακολουθήσουν μια σχολική εορτή; - Πόσες φορές δεν έχουμε όλοι μας σκυλοβαρεθεί σε σχολικές εορτές μακρόσυρτες, κοινότοπες, άνευρες και μονότονες; - Πόσες φορές ακόμη θα …

Η πρώτη δήλωση της αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας για τα Θρησκευτικά

Δεν πέρασαν ούτε 24 ώρες από την ορκωμοσία της κ. Σίας Αναγνωστοπούλου, ως αναπληρώτριας υπουργού Παιδείας, και προέβη σε δηλώσεις στο ραδιοφωνικό σταθμό «Στο κόκκινο». Ήταν τόση η χαρά της να πει κάτι εναντίον του μαθήματος των Θρησκευτικών, καθώς είναι γνωστό ότι τα Θρησκευτικά αποτελούν την αιτία της κακοδαιμονίας της παιδείας. Είπε λοιπόν η Υπουργός ότι «δεν είναι δυνατόν να οφείλει να δηλώνει ο μαθητής σε δημόσιο έγγραφο το θρήσκευμά του (ή την ιδιότητα του άθεου), ώστε να εξασφαλίσει την απαλλαγή». Ήταν τόση η χαρά της να πει κάτι εναντίον του μαθήματος των Θρησκευτικών που δεν έκανε τον κόπο να διαβάσει ότι η ισχύουσα εγκύκλιος Λοβέρδου (από 23.1.2015) αναφέρει ρητά ότι στην υπεύθυνη δήλωση «θα αναφέρεται ότι ο μαθητής δεν είναι Χριστιανός Ορθόδοξος και εξ αυτού επικαλείται λόγους θρησκευτικής συνείδησης, χωρίς να είναι υποχρεωτική η αναφορά του θρησκεύματος στο οποίο ανήκει, εκτός αν το επιθυμεί». Ασχετοσύνη ή πονηριά. Εδώ θα είμαστε…
Παναγιώτης Ασημακόπουλος Θεολόγος καθηγητής

Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια….

- Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια. Να ψάχνουν μαζί με τον άστεγο και το φτωχό κάτι να φάει και κάτι να βάλει από πάνω του για να ζεσταθεί. Σε μια κοινωνία της οποίας η παγωμάρα και η ατσάλινη κυνικότητα υπερβαίνει το χειμωνιάτικο κρύο. Κι αυτοί εκεί, αθεράπευτα ιδεολόγοι και ρομαντικοί εκφραστές του μηνύματος του Χριστού, ενός άλλου Χριστιανισμού με κοινωνικό πρόσωπο και κρυστάλλινη αγάπη. Να τα δίνουν όλα για τους ενδεείς (Μ. Βασίλειος). Να στηρίζουν σκανδαλιστικά τους λεπρούς (Μ. Βασίλειος, Ιω. Χρυσόστομος). Να τα βάζουν στα ίσια με την δυνατή και ανάλγητη κοσμική εξουσία για το φτωχικό μιας χήρας (Ιω. Χρυσόστομος). -Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια. Εκεί πετάνε τα ύπατα εκκλησιαστικά αξιώματα για να μην δημιουργηθεί σκάνδαλο (Γρηγόριος ο Θεολόγος). Εκεί πετάνε τον ύπουλο συμβιβασμό σε θεολογικά ζητήματα. Δεν κάνουν τα στραβά μάτια σε θέματα πίστης και ζωής της Εκκλησίας. Στα παλαιότερα των υποδημάτων τους γράφουν τις αβροφροσύνες και τα δείπνα πολυτελείας με την εξουσία (Ιω. Χρυσόστ…