Σοσιαληστ(ρ)ικές δημοσκοπήσεις



Η αλήθεια είναι ότι έχω μια σχετική απροθυμία να γράφω άρθρα με πολιτικό περιεχόμενο. Θεολόγος καθηγητής είμαι, τα εκπαιδευτικά και θεολογικά θέματα με ενδιαφέρουν περισσότερο. Ως ελεύθερος πολίτης όμως, έχω θέσει ένα ανώτατο όριο προσωπικής ανοχής στον εμπαιγμό και στο δούλεμα. Για να μην έχω συχνή υπέρβαση του ορίου, ανοίγω σπανιότατα το χαζοκούτι και αποφεύγω παντοίου είδους αφορμές. Έλα όμως που είμαι κι άτυχος...
Όπως αρκετοί άνθρωποι, έτσι κι εγώ απεχθάνομαι τον πρωινό ήχο του ξυπνητηριού. Έχω βάλει λοιπόν ένα ραδιόφωνο να ανοίγει στις επτά το πρωί με μουσική και όχι με πολιτικό ή αθλητικό μπλα μπλα. Προχθές έκανα λάθος στο συντονισμό του ραδιοφωνικού σταθμού και τσουπ… να το πρωινό δελτίο ειδήσεων!! Η κατά τα άλλα γλυκύτατη φωνή της δημοσιογράφου με ενημέρωσε ότι το Υπουργείο Οικονομικών ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρία δημοσκοπήσεων μια έρευνα για το άνοιγμα των κλειστών επαγγελμάτων σε δείγμα χιλίων ατόμων. Το κόστος της έρευνας θα ανέρχεται σε 8.000 ευρώ. Ξυπνάς τώρα ή δεν ξυπνάς;
Ανάλογη έρευνα είχε αναθέσει πριν από μερικές εβδομάδες και το Υπουργείο Παιδείας για το νέο Λύκειο. Μετά από αλλεπάλληλες διαρροές σχεδίων, διαψεύσεις και κρυφτούλι με αυτούς οι οποίοι είναι οι πρωταγωνιστές της εκπαίδευσης (όπως μας είχε πει η κυρία Διαμαντοπούλου), η σοσιαλίστρια υπουργός ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρία μια έρευνα για το πώς φαντάζεται ο Λάκης ο έμπορος, η Σούλα η κομμώτρια και ο Μάκης ο επιχειρηματίας το νέο Λύκειο.
Να φανταστώ τώρα ότι θα πάρουν τηλέφωνο την κυρά Γιώργαινα στις υπώρειες του Ψηλορείτη και θα τη ρωτήσουν: «Θα ήθελες ένα φαρμακείο δίπλα στο φαράγγι που να σου φέρνει και τα φάρμακα στο σπίτι; Γιατί η κυβέρνηση μπορεί. Και εσύ είσαι η δύναμή της». «Ναι», θα πει η φωνή στην άλλη άκρη της γραμμής. «Γράψε Ντίνο, γράψε. Ο πολίτης μίλησε. Η Ελλάδα δεν γυρίζει πίσω».
Τα 8.000 ευρώ φαίνονται λίγα μπροστά σε κάποια εκατομμύρια που σπαταλώνται εδώ κι εκεί. Αλλά μισό λεπτό βρε παιδιά, 8 ευρώ το κάθε τηλεφώνημα; Θα μου πεις βέβαια ότι θα δουλέψουν επιτροπές κατάρτισης ερωτήσεων, στατιστικολόγοι – αναλυτές και πάει λέγοντας.
Να κάνω μια αντίστοιχη πρόταση; Αναλαμβάνω εγώ την έρευνα για το νέο Λύκειο δωρεάν. Έχω βάλει στο τηλέφωνό μου πρόγραμμα για δωρεάν κλήσεις προς σταθερά σε όλη την Ελλάδα και όλος ο άλλος κόπος και τα έξοδα δικά μου. Λέω να πάρω τηλέφωνο και τη θεία μου τη Λούλα που βόσκει τα πρόβατά της στην ορεινή Ναυπακτία και να τη ρωτήσω: «Δεν μου λες θεία, πώς σου φαίνεται το όραμα της Διαμαντοπούλου; Λες να είμαστε τόσο ανίκανοι να καταλάβουμε τα μεγαλόπνοα σχέδιά της και να χρειαζόμαστε τουλάχιστον μια δεκαετία για να αρχίσουμε κάτι να αντιλαμβανόμαστε;»
«Δεν κυβερνάμε με δημοσκοπήσεις», λένε όλοι οι πρωθυπουργοί, όταν η ψαλίδα κλείνει ή όταν στα νούμερα είναι πίσω. Περιμένω να το πει και ο Γιώργος και μάλιστα έχω κρατήσει θέση στον πίνακα ανακοινώσεών μου από φελλό, ώστε να το καρφιτσώσω δίπλα από το «λεφτά υπάρχουν». Ωραία θα ταιριάζουν οι δυο διακηρύξεις με το υλικό κατασκευής του πίνακα.
Τα τυχαία αναφερθέντα ονόματα και επαγγέλματα παραπάνω δεν κρύβουν καθόλου ειρωνεία ή υποτίμηση. Είναι για να φανεί το μέγεθος της (σοσια)ληστείας. Σοφοί, ειδικοί και αρμόδιοι είναι μόνο τα μέλη που απαρτίζουν τις διάφορες επιτροπές των υπουργείων (με ποια κριτήρια άραγε;) και όλοι οι άλλοι πολίτες αντιμετωπίζονται ως ένας χυλός. Αυτή είναι η ουσία των κατά παραγγελία δημοσκοπήσεων. Τέτοιες τακτικές ληστεύουν την αξιοπρέπεια από τους πολίτες, άκομψα στρέφουν τη μια κοινωνική και επαγγελματική ομάδα εναντίον της άλλης διαλύοντας τη συνοχή της κοινωνίας και κατακλέβουν την ουσία και την αξία της πολιτικής. Γιατί αυτό είναι η αίσχιστη μορφή πολιτικαντισμού και παραπλάνησης.
Στη συνέχεια, τα αρεστά στην κυβέρνηση αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων θα σταλούν σε τηλεοπτικά και έντυπα μέσα ενημέρωσης που επάξια υποκαθιστούν το γραφείο τύπου του κόμματος και θα σερβιριστούν στον αποβλακωμένο τηλεθεατή και αναγνώστη. Και μετά θα μας πουν «η κοινή γνώμη…».
Ειλικρινά και δημόσια, προκαλώ και προσκαλώ οποιοδήποτε μέλος του κόμματος που κυβερνάει τη χώρα να μας δώσει έναν ορισμό της λέξης «σοσιαλισμός». Εάν προσωπικά πειστώ ότι συμβαδίζει με όσα γίνονται και λέγονται το τελευταίο διάστημα δεν ξαναγράφω τίποτα. Dixi!

Σχόλια

  1. Μια άλλη ενδιαφέρουσα δημοσκόπηση θα ήταν να δούμε πόσος κόσμος γνωρίζει ότι τα παιδιά υπουργού παιδείας παρακολουθούν IB σε ιδιωτικό σχολείο και ετοιμάζονται να πάνε σούμπιτα σε αμερικάνικα πανεπιστήμια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Έμμηνος ρύση και Θεία Κοινωνία

Η ομιλία μου στην επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940 (2013)

Η θλιβερή εικόνα των μαθητών της Γ΄ Λυκείου

Απασφάλιση θεολόγου…

Οι Τρεις Ιεράρχες στα σκουπίδια….

Το «δικαίωμα» των καταλήψεων

Μεταξύ θεολόγων ειλικρίνεια…

Συζητώντας με έναν κομπλεξικό (…περί θρησκείας)

Θεέ μου, είσαι άδικος….

Γράμμα στον Ιούδα…