Αναρτήσεις

Προβολή αναρτήσεων από Φεβρουάριος, 2009
Εικόνα
Μία εναλλακτική διδακτική πρόταση για τη Γ΄ Λυκείου Σίγουρα δύσκολο το έργο μας στην Γ΄ Λυκείου. Από τη μία οι επερχόμενες Πανελλαδικές εξετάσεις, από την άλλη η μία ώρα εβδομαδιαίως και το κλίμα απαξίωσης (...δυστυχώς κι από συναδέλφους).
Εικόνα
Μια εναλλακτική πρόταση για την απεργία Δεν είναι τουλάχιστον υποκριτικό και σκανδαλιστικό σε περίοδο που όλος ο κόσμος δεινοπαθεί οικονομικά και αρκετοί απολύονται από τις εργασίες τους να κάνουμε απεργία για αύξηση του μισθού μας; Όχι ότι είμαστε καλοπληρωμένοι, αλλά δεν είμαστε και στην τελευταία τρύπα της φλογέρας. Τι προτείνω λοιπόν; Τριήμερη, ιδιότυπη απεργία, κατά την οποία θα δουλεύουμε κανονικά και θα πούμε στις οικονομικές υπηρεσίες του Υπουργείου να δε-σμεύσει το μέρος του μισθού μας που αναλογεί στην περίοδο αυτή και να διατεθεί σε συνανθρώπους μας που έχουν πραγματική ανάγκη και μεγάλη οικονομική δυσχέρεια. Κι εκεί, ανάμεσα στα μαθήματά μας να μιλήσουμε στα παιδιά για την ανήθικη απληστία του πολιτισμού μας, που εν πολλοίς ευθύνεται για την οικονομική κρίση που μαστίζει τον πλανήτη μας, για την αυτάρκεια και την οικονομία ως αρετές και δείγματα πνευματικά ώριμου ανθρώπου, για τη νεοελληνική τεμπελιά και το αραλίκι ως ασθένεια και αιτία για πολλά δεινά, για τους πλουτοκράτε

Φαντάζομαι…

Εικόνα
- Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές (συνδικαλιστές ή μη, δεν έχει σημασία) που ζητούν ποιότητα στην παιδεία είναι αυτοί που διαθέτουν χρόνο για την επιστημονική τους κατάρτιση, διαβάζουν βιβλία, επιμορφώνονται γενικώς στην ειδικότητά τους, αλλά και φροντίζουν να αποκτήσουν πολύπλευρη πνευματική καλλιέργεια. - Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που ζητούν ποιότητα στην παιδεία δεν είναι αυτοί που κάνουν μάθημα με ξερό και στείρο μονόλογο, αλλά χρησιμοποιούν σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους (π.χ. διάλογο με τους μαθητές, ομαδοσυνεργατική, μέθοδο project), οπτικοακουστικά μέσα, κ.λ.π. - Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που καταδικάζουν την αστυνομική και κρατική βία δεν είναι αυτοί που απευθύνονται στους μαθητές τους με ευγενικούς χαρακτηρισμούς, όπως «σκάσε», «τσακίσου», «γαϊδούρι», ούτε ασκούν καταχρηστικά τη δική τους εξουσία, που πηγάζει από την αυθεντία τους. - Φαντάζομαι ότι οι συνάδελφοι καθηγητές που πιστεύουν στα οράματα, την αυτενέργεια και τον αντίλογο τ
Εικόνα
Οι Τρεις Ιεράρχες και ο εκκλησιασμός των μαθητών Πέρασε η γιορτή των τριών Ιεραρχών με τον καθιερωμένο εκκλησιασμό των εκπαιδευτικών και των μαθητών των σχολείων. Γενικά, ο εκκλησιασμός των μαθητών αποτελεί ένα θεσμό του ελληνικού σχολείου. Υπάρχει και σχετική εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδείας, η οποία ρυθμίζει το θέμα αυτό. Βέβαια, στην πράξη αυτό που συμβαίνει είναι η πραγματοποίησή του καθώς και η συχνότητα προσέλευσης των μαθητών στο «σχολικό εκκλησιασμό» να εξαρτάται βασικά από το μεράκι ή τη διάθεση των καθηγητών, κυρίως των θεολόγων. Κατά τη γνώμη μου, το βασικότερο πρόβλημα είναι άλλο και κρύβεται πίσω από τα εξής ερωτήματα, ιδιαίτερα επίκαιρα λόγω του εκκλησιασμού της 30ης Ιανουαρίου: - Είναι μια σχολική εκδήλωση, όπου «χωράνε» οι απουσίες για όποιο μαθητή δεν παρίσταται και δικαιολογείται το υποχρεωτικό του πράγματος ή είναι μια εκκλησιαστική σύναξη με όλες τις θεολογικές της προεκτάσεις, οπότε όλα τα ανωτέρω ηχούν από αστεία έως απαράδεκτα; - Λαμβάνεται μέριμνα από τους καθη
Εικόνα
Η γυναίκα του Καίσαρα Ανοιχτή επιστολή προς την ΟΛΜΕ και όλες τις συνδικαλιστικές παρατάξεις Η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να είναι τίμια, αλλά και να φαίνεται τίμια (…γνωστό αυτό), όπου Καίσαρας ο εκπαιδευτικός χώρος και γυναίκα του (…ή τουλάχιστον επίδοξη) η ΟΛΜΕ. Μόνο που στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπάρχουν πολλές ενστάσεις αν ισχύει το ένα ή και το άλλο. Τη λέξη «διάλογος» έριξε στο τραπέζι η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και κοντεύει να διαλυθεί το συνδικαλιστικό σύστημα «εις τα εξ ων συνετέθη». Παρακολουθούμε αμήχανα απίστευτη «συναδελφική» αλληλοκατηγορία, με υπονοούμενα ή ευθείες βολές, παρελθοντολογία και τον καθένα να διεκδικεί το προνόμιο του αλάθητου και ιδεολόγου αγωνιστή. Δείγμα δημοκρατίας θα πει κάποιος. Μάλλον δεν την έχω καταλάβει σωστά. Εμένα μου θυμίζει το γνωστό τηλεοπτικό – διαφημιστικό καβγά των νοικοκυρών σε ποια ανήκει το κρεμασμένο σεντόνι. Τα σχολικά βιβλία που διδάσκουμε στις τάξεις περιγράφουν το διάλογο ως μία διαδικασία που γεφυρώνει τις διαφορέ